گفتگوی بسیج با حجت‌الاسلام گواهی
رئیس بسیج اساتید و طلاب کشور با اشاره به اینکه محرم امسال شور و حال متفاوتی خواهد داشت، اضافه کرد: هر چه ملت ها را بکشند آن ها بیدارتر و روشن تر خواهند شد.
کد خبر: ۸۹۲۰۲۰۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور درگفت و گو با بسیج پرس؛ گفت: مسجد محوریت خود را در تمام عصرها و نسل‌ها دارد. آنچه که باید مسجد را مانند دوران انقلاب کند این است که جوانان را به مسجد بکشانیم. ابتدا باید محیط رو طوری رقم بزنیم که مسئولیت ها را به جوانان سپرد و به آن ها اعتماد کرد. مورد بعدی برقرار کردن رابطه صمیمی با جوانان است.

گواهی افزود: موضوع بعدی که مهم است ایجاد برنامه های مختلف و متنوع و تقدیر و تشویق جوانان است. دید و بازدید و صله رحم از افراد مسجدی نیز باعث می شود صمیمیتی بین افراد ایجاد شود.

وی ادامه داد: نکته بعدی امید دادن به جوانان است و نباید آن ها را رنجیده خاطر کرد و همیشه در کارها از کمک آن ها استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور عنوان داشت: پیامبر در مورد محرم می فرماید که "خداوند در شهادت امام حسین(ع) حرارتی قرار داده که هیچ گاه سرد نمی شود". لذا تمام مردم در این ایام به سوگواری و دادن نذورات و اطعام به مردم می کنند. امسال از چندین روز قبل مردم خود را برای محرم آماده کرده اند.

گواهی با اشاره به اینکه حقیقتا محرم امسال شور و حال متفاوتی خواهد داشت و اربعین ویژه خواهد شد، اضافه کرد: هر چه ملت ها را بکشند آن ها بیدارتر و روشن تر خواهند شد. مردم مانند شیشه هستند زمانی که می شکنند تیزتر می شوند.

رئیس بسیج اساتید و طلاب گفت: شهادت حججی و مدافعان حرم و بمب گذاری اخیر در کربلا باعث شده مردم شورحسینی بیشتری پیدا کرده و بخشی از زندگی خود را به اربعین اختصاص دهند. لذا هر چه داعش بیشتر بر منطقه ای حمله کند مردم نیز بیشتر از آن جا حمایت می کنند. این باور غلط را داعش باید از خود دور کند که مسلمانان با حملات آن ها دچار ترس می شوند. حملات تروریستی در کربلا و حرم ها در سوریه مردم را بیشتر برای زیارت مشتاق کرده است.

 

 

 

 
ارسال نظرات