امسال نیز شرکت دیگری در استان با راه اندازی و نصب خط 2 کشتارگاه مرغ به تکنولوژی کشتار مرغ با سیستم صادراتی مجهز می شود که با بهره برداری از آن ظرفیت های صادراتی استان توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۶۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ممنوعیت صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ ایرانی که به دلیل شیوع بیماری های فوق حاد پرندگان در برخی استان های کشور، توسط کشور عراق وضع شده بود طبق اعلام کشور عراق رفع شده و هم اکنون واردات مرغ و تخم مرغ ایرانی به این کشور آزاد است.

عبدالله جعفری افزود: بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور در حال حاضر تمام استان های کشور از بیماری های فوق حاد پرندگان پاکسازی شده و با رایزنی های به عمل آمده ممنوعیت صادرات مرغ و تخم مرغ ایران به کشور عراق لغو شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 218 تن گوشت مرغ به ارزش بیش از 437 هزار دلار از استان زنجان به کشور عراق صادر شده است، اظهار داشت: کشور عراق به عنوان عمده مصرف کننده محصولات کشاورزی، یکی از بازارهای مهم هدف صادراتی محصولات تولیدی استان زنجان بویژه گوشت مرغ به حساب می آید که به منظور افزایش سهم صادارتی گوشت مرغ استان به این کشور اقدام به راه اندازی خط 2 کشتارگاه مرغ در استان شده است.

جعفری تصریح کرد: تا سال گذشته به دلیل اینکه امکان کشتار صادراتی با خط موسوم به خط 2 کشتارگاه مرغ در استان زنجان وجود نداشت، کشتارهای مرغ در استان قابل مصرف در بازارهای داخلی بود و صادر کنندگان نیز ناچار به صادرات مرغ از استان های دارای خط 2 کشتارگاهی بودند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: سال گذشته نخستین خط دو کشتارگاه مرغ مجهز به کشتار با سیستم صادراتی در شرکت تعاونی کشتارگاه طیور زنجان افتتاح شد و هم‌اکنون آماده ارایه خدمات به تجار و صادر کنندگان و زمینه سازی برای صادرات مرغ و فرآورده های آن است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز شرکت دیگری در استان با راه اندازی و نصب خط 2 کشتارگاه مرغ به تکنولوژی کشتار مرغ با سیستم صادراتی مجهز می شود که با بهره برداری از آن ظرفیت های صادراتی استان توسعه می‌یابد.

ارسال نظرات