سرپرست استانداری کردستان با بیان اینکه قاچاق کالا منجر به کاهش تولید و افزایش بیکاری در جامعه می‌شود، گفت: قاچاق کالا و ارز پدیده شوم بوده و بر اقتصاد جامعه تأثیر بسیار می‌گذارد.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۴۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علیرضا آشناگر، سرپرست استانداری کردستان در ششمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: قاچاق کالا و ارز پدیده شوم و بر اقتصاد کشور تأثیر بسیار می‌گذارد، زیرا که قاچاق کالا منجر به کاهش تولیدات داخلی و افزایش بیکاری در جامعه می‌شود.



وی افزود: برای جلوگیری از پیشرفت هر چه بیشتر پدیده شوم قاچاق کالا و ارز همه باید نهایت تلاش را انجام دهیم.



این مقام مسئول در ادامه با اشاره به بازارچه‌های مرزی استان اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی استان نه تنها که کاهش پیدا نکرده بلکه ساماندهی برای هرچه بهتر و رونق آن انجام شده است.



وی افزود: هم اکنون پنج معابر در شهرستان‌های مرزی استان داریم که دو تا معبر در شهرستان مریوان دو معبر دیگر نیز در شهرستان بانه و یک معبر در شهرستان سروآباد است که مرزنشینان به راحتی می‌توانند در این معابر برای معیشت زندگیشان تردد کنند.



آشناگر افزود: از ویژگی‌های این معابر در مرز‌های استان این است قبلا در استان اجازه ترانزیت به این معابر نمی‌دادند و این هزینه بیشتری برای تاجران می‌شد و دیگر اینکه حقوق کمرگی از هر نظر کنترل می‌شود.



وی اظهارکرد: همچنین برای کوله بران نیز دفترجه یا کارت‌هایی صادر شده که از این معابر به صورت قانونی استفاده کنند و تاکنون ما هیچ کوله بری ندیدیم در این معابر زخمی یا کشته شوند حتی در این معابر درگیری نیز نداشتیم.



وی افزود: دولت این کار‌ها برای تثبیت معیشت خانواده‌های مرزی انجام داده است که بتوانند بدون دغدغه و مشکلات زندگی روزمره خود رابه خوبی بگذرانند.



رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ستاد مبارزه با خرده پا نبوده بلکه مبارزه با باند‌های کلان ودر این راستا نیز تعدادکشفیات بالا بوده است.



گفتنی است، در ادامه هرکدام از حاضرین نقطه نظر و دیدگاه‌های خود را در مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز بیان کردند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات