با حضور رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور؛
سینما آزادی شهرستان بیجار با حضور رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور و جمع دیگری از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۴۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محسن مومنی شریف  در آئین افتتاحیه سینما آزادی بیجار اظهار داشت: حق بیجار بر گردن فرزندانش، استان و کشور خیلی بالاتر از این است و افتتلاح این مرکز هنری فرهنگی اقدام ناچیزی برای این شهرستان فرهنگی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ در جمع مردم بیجار، افزود: رفع عقب ماندگی و سیر تحولی این شهر مذهبی فرهنگی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب است.

رئیس حوزه هنری کشوردر ادامه با اشاره به اینکه شهر بیجار جزء پنج شهر کشور است که دارای دفتر حوزه هنری می‌باشد، گفت: از مهمترین وظایف حوزه هنری بیجار برجسته کردن نقش تاریخی بیجار در گذر زمان است.

مومنی شریف ادامه داد: شهرستان بیجار در دوران دفاع مقدس و ناآرامی‌های کردستان شهدای را تقدیم کرده است که اگر هوشیاری این مجاهدان در آن زمان نبود هزینه‌های استان کردستان بیشتر می‌شد.

وی به حضور شهید رجایی در قبل انقلاب در شهرستان بیجار اشاره کرد و اظهار داشت: این شخصیت نستوه و مبارز در تمامی خاطره‌های خود از روحیه عدالت خواهی و ضد انقلابی بودن این دیار تعریف می‌کرد.

رئیس حوزه هنری کشور با تاکید بر اینکه شهرستان بیجار مهد فرهنگ، علم و ادب است، گفت:این شهرستان فرهنگی در طول تاریخ شخصیت‌های بزرگی تقدیم انقلاب کرده است.

مومنی به شهید شهسواری از بنیانگذاران و طراحان آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و بیان داشت: اگر شخصیت مجاهد در حادثه هفت تیر به شهادت نمی‌رند شاید وضعیت آموزش و پرورش ما چیز دیگری بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در روزگار بحران هویت، حوزه هنری در معرفی شخصیت‌ها و قهرمانان دیار گروس اهتمام ویژه داشته باشد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم در حوزه تولید شاهد ساخت فیلم‌های باشیم که در رشد و تعالی جوانان این مملکت تاثیر خاصی داشته باشد.

رئیس حوزره هنری کشور یادآور شد: حوزه هنری کشور بیش از ۶ هزار صندلی به سینما‌های کشور اضافه کرده است و تا پایان سال آینده این تعداد به ۱۴ هزار صندلی افزایش می‌یابد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات