خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در لباس روحانیت بمانیم باید به لوازم لباس روحانیت ملتزم باشیم، گفت: این لوازم شامل جهاد علمی، جهاد عملی، خودسازی و جهاد تبلیغی است و اگر کسی این لباس دین را به تن دارد و در این عرصه جهادگر نباشد باخته است.
کد خبر: ۸۹۱۹۹۴۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲

طلبه‌ای که در عرصه روحانیت جهادگر نباشد باخته استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه‌محمدی امروز در همایش روحانیون سپاه استان همدان که در اردوگاه ابوذر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: علم اگر در جریان قرار نگیرد از بین می‌رود.

وی با اشاره به سفارش‌هایی که برای برگزاری اینگونه مجالس شده است، افزود: تاریخ اسلام و حق ما به برکت این جلسات احیا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: حق پایمال شده 1400 ساله ائمه اطهار(ع) به برکت این جلسات احقاق  می‌شود؛ شعاع این مجالس کشور را احاطه کرده و فراتر از کشور می‌رود بنابراین برگزاری این مجالس بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: در آخرالزمان مردم نسبت به طلبه‌ها بدبین شده و مرتب آنان را زیر ذره‌بین می‌برند و کوچک‌ترین ضعف را بزرگ می‌کنند و از کاه کوه می‌سازند.

محمدی عنوان کرد: هدف دشمن از تخریب چهره نورانی روحانیت تشیع این است که این انقلاب، انقلاب روحانیت بود و چون انقلاب از حوزه و روحانیت شیعه برخاسته دشمن نیز روحانیت شیعه را آماج تیرهای زهرآلود قرار داده است و به دنبال تخریب آن هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز فضا به گونه‌ای پیش می‌رود که اکثریت مردم ما از روضه، منبر و نصیحت کردن گریزان هستند، تأکید کرد: در این شرایط و اوضاع و احوال هر کسی تکلیفی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان عنوان کرد: در این روزگار شما طلبه‌ها زیر ذره‌بین هستید و باید بدانید که چکار می‌کنید و بهانه دست دشمن ندهید.

وی با اشاره به اینکه تمام ملل باطل با ما دشمن هستند چراکه در سنگر حق قرار گرفتیم، ابراز داشت: در این عصر و زمان اگر می‌خواهیم در این لباس بمانیم باید به لوازم لباس روحانیت ملتزم باشیم.

محمدی بیان کرد: این لوازم شامل جهاد علمی، جهاد عملی، خودسازی و جهاد تبلیغی است و اگر کسی این لباس دین را به تن دارد و در این عرصه جهادگر نباشد باخته است.

وی با بیان اینکه دنیای ما دنیای سلمان است یعنی دنیای ما در مقایسه با دیگران صفر بوده و قیامت ما نیز قیامت عثمان است، اضافه کرد: مردم هر ضعفی از ما ببینند به حساب مکتب و امامان می‌گذارند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه باید به وظایف خود به خوبی عمل کنیم، اظهار داشت: با این همه دشمن از داخل و خارج، آبروی دین و مکتب و آبروی امام صادق(ع) و امام باقر(ع) را باید حفظ کنیم و ضعف علمی خود را جبران کنیم و جهاد علمی باید انجام شود.

وی خطاب به روحانیون گفت: شما عملا ریاضت‌های حضرت علی(ع) را ندارید اما با ورع و اجتهاد عبودیت باید در این عرصه علم و عمل خود را تقویت کنید بنابراین اگر می‌خواهید وارد این میدان شوید این میدان جاری، جهاد است.

محمدی در خصوص جهاد تبلیغی، خاطرنشان کرد: وظیفه ما طلبه‌ها در تبلیغ امروز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و این فضای مجازی است که دشمن بی‌امان خرافات و باطل خود را به خورد مردم می‌دهد و فرزندان ما در انحصار دشمنان تغذیه می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مبلغین همچون سیدجمال اسدآبادی فریادگران قرن بودند، افزود: این یک جهاد عملی است، این کار باید ادامه داشته باشد و رو به رشد باشد تا بتوانیم در تمام عرصه‌ها موفق شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات