معاون دادگستری آذربایجان شرقی:

سیاست قوه قضاییه پیشگیری از جرم و کاهش پرونده های ورودی است

معاون قضایی و نیروی انسانی دادگستری آذربایجان شرقی گفت: سیاست قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده های ورودی به دادگستری هاست.
کد خبر: ۸۹۱۹۹۴۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامرضا عابدینی  در آیین تکریم و معارفه روسای دادگستری هشترود افزود: به رغم بالا بودن حجم پرونده های ورودی به دادگسترش های استان، سرعت رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و مشروبات الکلی بالا بوده و زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسراها 20 روز، دادگاه حقوقی 25 روز، دادگاه کیفری 15 روز و شورای حل اختلاف 40 روز است.
وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان هشترود در مسیر ترانزیت قاچاق کالا به مرکز کشور واقع شده بیشتر پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان نیز مربوط به این مورد است.
عابدینی به ابلاغ الکترونیکی جزئیات پرونده ها اشاره کرد و گفت: ابلاغ الکترونیکی علاوه بر کاهش هزینه، این زمینه را فراهم کرده که طرفین دعوا از روند پرونده خود مطلع باشند.
حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود نیز در این مراسم گفت: قضات باید اخلاق اسلامی داشته باشند و بدون کینه ورزی و با رعایت عدالت به پرونده رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه کار قضاوت کار بسیار مشکلی است افزود: باید با معنویت خودمان را از لغزش ها دور نگه داشته و در جهت اجرای عدالت با توکل بر خداوند متعال قدم برداریم.
در این مراسم رحیم استادی به عنوان رئیس جدید دادگستری هشترود معرفی و ازخدمات چهار ساله فرهاد خاکپور تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار