منابع سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های داعشی در دیرالزور و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره آنها بین حومه حماه و حمص خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۱۹۹۳۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش سوریه و همپیمانان آن به عملیات نظامی خود علیه گروه تروریستی داعش در دیرالزور در چندین محور با پشتیبانی هوایی روسیه ادامه می‌دهند که این عملیات به قطع خط اصلی کمک‌رسانی به داعش در شهر منجر شده است.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه و همپیمانانش، شهرک‌های «حوایج ابو مصعة، حوایج ابو عرب، عین ابو جمعة و الخریطة» و مزارع حج حمود صالح الحمد و چند حلقه چاه نفتی را از اشغال گروه تروریستی داعش آغاز کردند که تمام این مناطق در کرانه غربی رودخانه فرات تا شمال شهرک عیاش قرار دارد که اخیرا ارتش سوریه آزاد کرده و آن را به عنوان سکویی برای شروع عملیات خود در این محور قرار داده است.

در حومه شمال غربی دیرالزور هم نیروهای ارتش سوریه، تپه استراتژیک «الحجیف» در جنوب غربی عیاش را آزاد کردند که به هلاکت شماری از تروریست‌های داعشی منجر شد.

در محور دیگر دیرالزور، نیروهای ارتش سوریه شهرک «الجفره» در شمال فرودگاه نظامی دیرالزور را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

شهرک الجفره طی سال‌های اخیر مکان اصلی برای آغاز حملات تروریست‌های داعشی به فرودگاه دیرالزور بوده است.

یک منبع نظامی گفته است امنیت اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور به طور کامل تامین شده و مقدمات ازسرگیری فعالیت آن در حال انجام است.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش و متحدانش به 25 کیلومتری شهر المیادین بزرگترین دژ و مخفیگاه داعش در جنوب دیرالزور رسیده‌‌اند.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش، روستای «أبو حنایا» واقع در حومه شرقی حماه را آزاد کردند، عملیات ارتش برای تنگ کردن عرصه محاصره تروریست‌های داعشی در فضای باقی‌مانده میان حومه حماه و حومه شرقی حمص ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه مقادیر زیادی سلاح و مهمات باقی مانده از گروه تروریستی داعش در این روستا را ضبط کردند، همچنین در جریان عملیات پاکسازی شهرک عقیربات در حومه السلمیه، چندین تانک آمریکایی و انبارهای سلاح و موشک‌های حرارتی متعلق به غنیمت ارتش درآمد.

به گزارش تسنیم،در حومه حمص هم نیروهای ارتش توانستند شهرک‌های «الشنداخیة الشمالیة، ابو جریص، أم تین المعلق والنبیطیة» و تعدادی مواضع و تپه‌های واقع در اطراف آن را پس از درگیری با تروریست‌های داعشی و هلاکت شماری از آنها آزاد کنند.

خبر دیگر اینکه، رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح به نقل از ابوجلال مسئول گروه مسلح موسوم به الفرقه التاسعه وابسته به الجیش الحر اعلام کرده است سه هزار فرد مسلح الجیش الحر برای ورود به ادلب و حومه حلب به همراهی ارتش ترکیه در اواخر این ماه آماده می‌شوند و ورود به ادلب با همکاری مستقیم ارتش ترکیه صورت خواهد گرفت و انتظار می‌رود تمام گروه‌های مسلح موجود در ادلب و حومه حلب که مخالف تحریرالشام(جبهه النصره) هستند به ما بپیوندند.

ارتش ترکیه روز یکشنبه نیرو و استحکامات زیادی به جنوب منطقه هاتای ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه با هدف استقرار نیرو در مرزها ارسال کرده بود.

ارسال نظرات