سرگرد پاسدار جلیلی در جلسه شورای حوزه بسیج دانش آموزی ایمان شاهرود گفت: در هفته دفاع مقدس که مقارن با محرم است بیش از ۱۰۰ برنامه در ۱۳ عنوان در سطح واحد‌های مقاومت بسیج دانش آموزی شاهرود اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۹۹۰۸
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدجلیلی در جلسه هفته دفاع مقدس بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود که اتاق جلسات این حوزه برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این هفته اظهار کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم برنامه‌های اجرایی با توجه به حال و هوای محرم و سوگواری امام حسین (ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری برنامه کوهپیمایی و پیاده روی فرماندهان و اعضای شورای واحد‌های پیشگام و حضور در نمازجمعه و دیدار با خانواده شهدا دانش آموز، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، سخنرانی فرمانده واحد پیشگام رسول اکرم (ص) پیش از خطبه‌ها و بیان برنامه‌های بسیج دانش آموزی در واحد‌ها از برنامه‌های اجرایی در این هفته است.
جلیلی افزود: فضاسازی مدارس در قالب هفته دفاع و محرم و برگزاری زنگ مهر در کلیه واحد‌های بسیج دانش آموزی امیدان، پویندگان و پیشگامان و زنگ امر به معروف و نهی از منکر با عنوان زنگ عزت حسینی از دیگر برنامه‌ها در این ایام الله می‌باشد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات روایتگری در مدارس عنوان کرد: با هماهنگی انجمن راویان و مرکز حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود، راویان دفاع مقدس با حضور در کلیه واحد‌ها به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت دارند.
مسئول بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود تصریح کرد: اکران فیلم‌های دفاع مقدس در واحد‌ها و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و برگزاری مسابقه عکس برتر، دلنوشته از نشست‌های روایتگری و مراسمات عزاداری مدارس از دیگر فعالیت‌ها در این هفته است.
وی با اشاره به برگزاری تریبون مکتوب در واحد‌های پیشگام گفت: این برنامه در واحد‌های پیشگام منتخب برگزار می‌شود و دانش آموزان سوالات خود را از راوی و سخنران در روز قبل از نشست بر روی تخته‌ای تحت این عنوان یادداشت می‌کنند و در نشست سخنران یا راوی به سوالات دانش آموزان پاسخ می‌دهند و این برنامه در موضوعات مختلف با توجه به شعار هفته دفاع مقدس "من انقلابی ام" مطرح می‌شود.
جلیلی با اشاره به برگزاری سوگواره "احلی من العسل" افزود: برنامه عزاداری دانش آموزی تحت عنوان "احلی من العسل" نیز با همکاری آموزش و پرورش و با حضور دانش آموزان بسیجی بصورت یکپارچه امسال در گلزار مطهر شهدا و تجدید عهد و میثاق با شهدا و حضور در مصلی نمازجمعه برگزار خواهد شد که این برنامه در روز ششم محرم منسوب به قاسم ابن الحسن (ع) برگزار می‌شود.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها