ساعات حضور معلمان ابتدایی مناسب سازی می شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش گفت:پیگیری لازم برای مناسب کردن ساعات حضور معلمان ابتدایی در مدارس در حال انجام است.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۶۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش در نشست کیفی بخشی برنامه‌های رتبه دوم فعالیت‌های درس پژوهی معلمان استان در کشورحوزه ابتدایی استان در یاسوج گفت: توانمندی معلم وبرخورداری از ویژگی‌های خاص حرفه‌ای واستفاده از این قابلیت آموزش وپرورش واقعی را محقق خواهد کرد.
رضوان حکیم زاده افزود:سختی کار معلمان ابتدایی به ویژه در پایه اول ابتدایی مشهود است وپیگیری لازم را برای مناسب کردن ساعات حضور آنان در مدارس در حال انجام است.
وی اضافه کرد: باید شرایط را بگونه‌ای فراهم کنیم که عدالت آموزشی به مفهوم واقعی برای دانش آموزان فراهم شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: این عدالت شامل فرصت برابر و ایجاد شرایط یاددهی ویادگیری است بطوریکه منابع انسانی و همچنین مواد و منابع آموزشی با کیفیت در اختیار آنان قرار گیرد.
حکیم زاده گفت:هم اکنون معلمان بالای ۲۰ سال دوره ابتدایی باید در هفته ۲۰ ساعت کار کنند که پیگیری لازم انجام شده است.
وی افزود: تربیت برگرفته از مبانی قرآن است وباید همه ما متولیان عرصه تعلیم وتربیت بپذیریم که معلمی شغل انبیاء و وظیفه مان تربیت است وباید روش دعوت انبیاء را فرا گیریم.
وی همچنین به اجرای طرح شهاب برای شناسایی استعداد‌های دانش آموزان اشاره کرد وگفت:ضرورت دارد بعد از شناسایی استعداد‌ها بستر‌های لازم برای هدایت وشکوفایی آن‌ها فراهم شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان هم با بیان اینکه استان با مشارکت ۲ هزار و ۸۹۵ نفر از معلمان در برنامه درس پژوهی که معادل ۵۹ درصد است رتبه دوم کشور را کسب کرد گفت:مشارکت ۷۱۶ معلم ابتدایی در تولید محتوای الکترونیکی، ۳۳۷ نفر در تجزیه وتحلیل محتوای کتاب‌های درسی و ۵۴۸ نفر در اعتبار بخشی کتاب‌های درسی از دیگر فعالیت‌های مهم دوره ابتدایی است.
هادی زارع پور افزود:بیش از ۶۵ درصد دانش آموزان ابتدایی به تعداد ۵۰ هزار و ۸۸۸ نفر در جشنواره جابربن حیان شرکت کردند که میانگین کشوری ۴۱ درصد است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: در دوره ابتدایی ۷ جلد کتاب راهنمای معلم، ۶ جلد دفتر آموزش گام به گام خوشنویسی تهیه وتدوین شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان نیز گفت: ۵۲۰ کارگاه آموزشی و ۱۶۲ هزار و ۹۱۵ نفر ساعت آموزش برای معلمان در جهت کیفی بخشی فعالیت‌ها برگزار شد.
علی شیر زهرایی افزود:طرح آموزشی فرهنگی ادبستان سعدی با مشارکت ۶۴۴ نفز از معلمان و مدیران و ۷۰۰ نفر از معلمان دوره ابتدایی با برگزاری مسابقات، تهیه وتولید وسایل و رساله‌های کمک آموزشی برگزار شد.
وی گفت:رشد ارتقاء پایه اول ابتدایی از ۳ / ۹۲ درصد در سال ۹۳ به ۵۶ / ۹۴ در سال ۹۵ رسید
ارسال نظرات
آخرین اخبار