خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار خبر داد

برگزاری دوره آموزشی کشت گیاهان دارویی در بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از برگزاری دوره آموزشی کشت گیاهان دارویی در شهرستان بهار خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۴۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

برگزاری دوره آموزشی کشت گیاهان دارویی در بهارهوشنگ کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار اظهار کرد: به منظور بالا بردن سطح اطلاعات و دانش کشاورزان و ترویج کشت گیاهان دارویی 25 دوره کلاس آموزشی ـ ترویجی با عنوان کلاس مهارتی کشت گیاهان دارویی با شرکت 700 نفر از کشاورزان حوزه شهرستان برگزار شد.

وی گفت: بازدید از مراکز تولید گیاهان دارویی سطح استان از دیگر برنامه‌های این مدیریت برای آشنایی کارشناسان در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان بهار بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار یادآور شد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی شهرستان بهار مستعد تولید گیاهان دارویی است، توسعه گیاهان دارویی از اهمیت و اولویت زیادی برخوردار بوده و برای کشاورزان علاقه‌مند در کوتاه‌مدت و بلندمدت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه 17 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی به ویژه زعفران اختصاص یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با ترویج و اجرای کلاس‌های مهارتی علاوه بر افزایش سطح زیر کشت زعفران، سایر گیاهان دارویی سازگار و مستعد و اقتصادی در برنامه کشت متقاضیان قرار گیرد.

کرمی خاطرنشان کرد: در این دوره بانوان روستایی با نحوه تولید، نگهداری و کشت گیاهان دارویی متناسب با شرایط اقلیمی منطقه و نیز خواص بعضی از گیاهان دارویی از جمله زعفران، بومادران، کاسنی، گشنیز، مریم گلی، شنبلیله، ریحان، اسطوخودوس و... آشنا شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات