نماینده اسبق شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل انحراف بعضی از جوان در عرصه های مختلف و فعالیت های سیاسی، تصریح کرد: اینکه یک جوان در دام شیاطین عرصه سیاست گرفتار می شود عدم معرفت است.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۲۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
ستار هدایت خواه در جمع دانش پژوهان دوره خط امام استان با بیان اینکه یکی از شرایط لازم برای حضور موثر، سالم، تاثیرگذار و فعال در عرصه‌های فکری، سیاسی و فرهنگی کسب معرفت است، بیان کرد: یکی از لوازم کسب معرفت این هست که جریان ها، گروه‌ها و افرادی را که در این عرصه فعالیت دارند را بشناسیم.

وی ادامه داد برای این شناخت هم باید مبنای فکری آن‌ها را بررسی کرد و هم سوابق آن‌ها در عرصه‌های مختلف و مواضعی را که داشته اند.

نماینده اسبق شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل انحراف بعضی از جوان در عرصه‌های مختلف و فعالیت‌های سیاسی، تصریح کرد: اینکه یک جوان در دام شیاطین عرصه سیاست گرفتار می‌شود عدم معرفت است.

این فعال فرهنگی و سیاسی تاکید کرد: افراد کم معرفت در زمینه مسائل فکری و سیاسی بهترین طعمه بررای صیادان و شیاطین عرصه سیاست هستند.

وی با بیان اینکه شناخت مبانی فکری جریان‌ها مهم‌تر از هر چیزی است، افزود: اگر مبنای فکری را بشناسید هم به راحتی نوع رفتار‌های آن‌ها در مقاطع مختلف را پیش بینی خواهید کرد و هم رفتار‌ها را تحلیل می‌کنید.

هدایت خواه گفتمان‌های اساسی کشور را دو گفتمان انقلابی و غیر انقلابی دانست و گفت: گفتمان اول همان گفتمان امامین انقلاب یعنی حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را دنبال می‌کند و گفتمان دوم نقطه مقابل این و همان جریان‌های غیرانقلابی موجود در کشور است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اختلاف جریان‌های انقلابی با جریان‌های غیر انقلابی اختلاف سلیقه نیست بلکه مبنایی و عمقی است، تصریح کرد: اولین مبنای اختلاف روی اصل اسلام است که دیدگاه جریان‌های غیر انقلابی این هست که اسلام به تنهایی پاسخگوی نیاز‌های جامعه در شرایط کنونی نیست.

هدایت خواه دومین مبنای اختلاف نظر را اصل انقلاب و ماموریت آن دانست و اظهار کرد: جریان‌های غیرانقلابی در متعادل‌ترین حالت می‌گویند هدف انقلاب اسلامی از بین بردن استبداد و خفقان در ایران، پیاده سازی یک حکومت دموکراسی محور و تحقق آزادی‌های مدنی بود.

وی ادامه داد آن‌ها اینگونه مطرح می‌کنند که هدف براندازی رژیم شاه در ایران، تامین آزادی‌های مدنی و زمینه سازی برای پیشرفت و توسعه همگام با حرکت‌های جهانی بود؛ اما امام (ره) و رهبری هدف و ماموریت انقلاب را جهانی می‌دانند و می‌گویند که انقلاب تنها مختص ایران نیست و انقلاب ما نقطه شروع انقلاب جهانی به رهبری حضرت حجت (عج) است که خداوند بر ما منت نهد و ظهورش را در این دوران قرار دهد.

نماینده اسبق شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سومین اختلاف نظر مبنایی این دو گفتمان بحث استکبار ستیزی است که جریان‌های غیر انقلابی دشمنی دنیای استکبار با انقلاب اسلامی را اعتقادی و استراتژیک نمی‌دانند و قائل به مبنای ذاتی این دشمنی نمی‌باشند.

هدایت خواه با بیان اینکه حرف اصلی این جریان‌های غیرانقلابی این هست که دشمنی‌ها محصول سوءتفاهم‌ها و سوءرفتار‌ها آن هم از جانب ما می‌باشد که با گفتگو و مذاکره نیز قابل برطرف کردند است، افزود: به همین خاطر هست که در سازمان ملل پیشنهاد گفتگوی تمدن‌ها داده می‌شود.

این فعال سیاسی چهارمین مبنای اختلاف را اصل ولایت مطلقه فقیه عنوان کرد و تصریح کرد: جریان‌های غیر انقلابی چیزی به نام ولایت فقیه را قوبل ندارند و یا نهایتا می‌گویند، چون در قانون آمده است ما هم می‌پذیریم در صورتی که امام (ره) می‌فرمایند: ولایت مطلقه فقیه همان ولایت رسول الله است.
ارسال نظرات