مراسم اختتامیه دوره خط امام کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده سپاه فتح استان و مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در شهر مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۱۸
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
دوره خط امام کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان و داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور، پس از ده روز آموزش و گذراندن کارگاه‌ها و جلسات مختلف در شهر مقدس قم به کار خود پایان داد.

شهرام مهدوی مطلق مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان برنامه، بیان کرد: همزمان با پایان این دوره خط امام استانی آخرین گروه جهادی از گروه‌های جهادگر دانشجویان بسیجی استان در حال بازگشت از منطقه محروم دیشموک هست.

وی با اشاره به فعالیت‌های تابستانی بسیج دانشجویی استان، تصریح کرد: می‌توان گفت: شلوغ‌ترین بخش کاری بسیج دانشجویی مربوط به همین ایام تابستان است که اردو‌های جهادی و دوره‌های آموزشی، تشکیلاتی و مهارتی می‌باشد.

مهدوی مطلق ادامه داد: در بخش اردو‌های جهادی در طول سه ماه تابستان ما ۲۱ گروه جهادی در ۶۵ روستای محروم استان سازماندهی کردیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اظهار کرد: این گروه‌های جهادی از هشت تا پانزده عرصه عمومی و تخصصی را با اردو‌های ده الی پانزده روزه در دستور کار خود قرار دادند و قریب به ۱۲۰۰ نفر دانشجو در این اردو‌ها حضور داشتند.

مهدوی مطلق بخش دیگر کار را مربوط به دوره‌های آموزشی، تشکیلاتی و مهارتی دانست و بیان کرد: دوره‌های خط امام کشوری، استانی و دوره‌های چمران، صدرا و ... دانست و گفت: بالغ بر ۱۱۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های استان درگیر این دوره‌ها از مرحله آزمون دهی تا حضور در دوره‌ها بودند که قریب به ۴۰۰ نفر دانشجو به دوره‌ها اعزام شدند.

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه یک فرد می‌تواند یک دانشگاه را تحت تاثیر صحبت خود قرار دهد و به نوعی همه را همراه خود قرار دهد، گفت: در هر جایی یک حرکتی انجام بشود معمولا یک اتاق فکر محدود، مشخص و منسجم آن جریان را مدیریت می‌کند.

وی افزود: باید دقت کرد که چه موضوعی را و به چه نحوی طرح می‌کنیم.

بوعلی با اشاره به اینکه هیچ گاه نباید فکر کنیم که دشمنی غرب و آمریکا و به ویژه صهیونیسم صرفا متوجه ما به تنهایی می‌باشد، تصریح کرد: اساسا آنچه که مشخص است این است که آن‌ها با تمدن شرق مشکل دارند البته در بعضی از جا‌ها مثل ایران اختلاف و مشکل ایدئولوژیک جدی و عمیق است و در جایی دیگر سطحی می‌باشد.

فرمانده سپاه فتح استان تاکید کرد: غرب به دنبال تغییر فرهنگی و ایجاد یک حاکمیت مطیع در شرق است.

وی با اشاره به ذهنیت غلط و اشتباه غرب در خصوص کشور‌های جهان سوم، گفت: غرب اینطور طرح می‌کند که کشور‌های جهان سوم همچون دانش آموزان استثنایی و عقب مانده می‌مانندکه باید علاوه بر آموزش به آنها، کنترل نیز بشوند.

بوعلی با بیان اینکه منفعت غرب در بی ثباتی کشور‌های جهان سوم و شرق است، تصریح کرد: آن‌ها همواره بی ثباتی را برای این کشور‌ها خواسته اند و کودتا در ترکیه، یا اتفاقات پاکستان، تشکیل گروه‌های تکفیری و. همه در ادامه همین منفعت طلبی‌ها بوده است.

فرمانده سپاه فتح استان، ایران را به دلیل اینکه همواره مدافع حق گویی و مدافع مظلومان بوده است بزرگترین مزاحم غرب و آمریکا دانست، و افزود: با توجه به همه این موارد باید خیلی فراتر از مرز‌ها را دید، اما متاسفانه بعضی از آقایان خواب هستند و اتفاقات بیرون از مرز‌ها را نمی‌بینند.

وی تاکید کرد: باید پرسید غرب چه گلی به سر کشور‌هایی زده است که در طول این سال‌ها به آن‌ها هجوم برده و آن‌ها را به بهانه‌های مختلف اشغال کرده است که حالا بخواهد آن گل را به سر ما بزند.


داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در این مراسم با بیان اینکه باید قبل از خارج شدن از اینجا کار‌های شخصی و تشکیلاتی خود را بنویسید و با هم عهد دانشگاهی و شهرستانی و استانی ببندید، افزود: اگر این کار را انجام ندادید یک دفعه متوجه خواهید شد که دوران دانشجویی تمام شده است و تنها حسرت‌ها باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: مهمتر از حسرت این هست که کار انقلاب پیش نخواهد رفت.

گودرزی با اشاره به وظایف یک دانشجوی بسیجی، تصریح کرد: شما دو کار عمده دارید اول اینکه باید خود را رشد بدهید و مرحله بعد کمک به رشد تشکیلات است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه باید بدانید بسیج دانشجویی در کجای معادلات کشور و انقلاب قرار دارد، گفت: یک موقع این ذهنیت وجود دارد که بسیج دانشجویی همچون سایر تشکل‌ها است، اما ذهنیت صحیح و درست آن است که بسیج دانشجویی وظیفه کادرسازی را بر عهده دارد و این تنها در بسیج دانشجویی محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) بسیج دانشجویی را تاسیس کرد تا انقلاب اسلامی استمرار پیدا بکند.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه هر انقلابی عواملی برای بقا و استمرار دارد، افزود: خداوند با کسی عقد اخوت نبسته است و انقلاب نیرو و مدیر انقلابی می‌خواهد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی باید یک تشکل انقلابی و مردمی باشد، تصریح کرد: باید مدام ارزش‌های انقلاب را سر دست بگیریم و فریاد بزنیم؛ عدالت خواهی، آزادی، کرامت انسانی و استقلال، این حرف‌ها را باید بزنیم.

وی با بیان اینکه شما گفتمان ساز و تصمیم ساز هستید، تصریح کرد: باید مدام اندیشه‌های انقلاب را تبیین کنید.

گودرزی تغییر و بهبود رویکرد‌های سیاسی و فرهنگی را دو بخش عمده کار دانست، و افزود: دو کار مهم برای یک تشکل انقلابی وجود دارد؛ اول آنکه خدمات اجتماعی را باید گسترش داد به طوری که همه دانشجو. یان دانشگاه در تمام طول سال دغدغه محرومیت زدایی و رفع آسیب‌های اجتماعی را داشته باشند، دوم آنکه باید امر به معروف و نهی از منکر را احیاء کنید.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر احیاءنخواهد شد مگر آنکه تک تک بچه بسیجی‌ها آمربه معروف و ناهی از منکر شوند.

وی تاکید کرد دشمن پول خرج می‌کند برای بی غیرت شدن و ولنگاری ما.
ارسال نظرات