دبیر کارگروه تخصصی طلای سازمان بسیج اصناف طلا در گفتگو با «بسیج»:

مالیات بر ارزش افزوده با ظرافت خاصی صورت نگرفته است

اصغر هادی‌زاده گفت: مالیات بر ارزش افزوده در حوزه طلا از سوی دولتمردان با دقت و ظرافت خاصی صورت نگرفته لذا موجب ناهنجاری‌های اقتصادی و از بین رفتن انگیزه در بین تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه گذاران شده است.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۷۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸

اصغر هادی زاده دبیر کارگروه تخصصی طلای سازمان بسیج اصناف طلا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مالیات بر نرخ ارزش افزوده یکی از معضلات اصلی صنعت طلا در کشورمان می‌باشد به گونه ای که گاه وضع یک نوع مالیات و گرفتن آن صنعت‌گران و تولیدکنندگان را به سمت نابودی سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در حوزه طلا  از سوی دولتمردان با دقت و ظرافت خاصی صورت نگرفته است افزود: مالیات بر ارزش افزوده در صنعت طلا موجب بروز ناهنجاری‌های اقتصادی، اجتماعی شده است. این در حالی است که مالیات بر ارزش افزوده آثار و تبعات منفی بیشماری را در کشورمان داشته و در صنعت طلا هم موجب از بین رفتن انگیزه در بین تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه گذاران شده است.

هادی زاده خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که موضوع ارزش افزوده قدری روند کاهشی داشته و شاید بتوان گفت که ابقا شده است لذا دولتمردان 3 نرخ ارزش افزوده به میزان 3 درصد را در نظر گرفته‌اند این در حالی است که نرخ ارزش افزوده برای کالاهای سرمایه ای اعم از طلا باید صفر در نظر گرفته شود . متاسفانه دولتمردان همچنان رویکرد مصرفی به طلا را دارند.

ارسال نظرات