دبیر کارگروه تخصصی طلای سازمان بسیج اصناف در گفتگو با «بسیج» تأکید کرد:
اصغر هادی‌زاده گفت: کارایی سیاست کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در بحث‌های تولیدی ارزیابی و بررسی شود تا بتواند به کاهش نرخ تورم و افزایش اشتغال و سرمایه گذاری منجر شود که به صورت دستوری کاهش پیدا نکرده باشد.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۵۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲

اصغر هادی زاده دبیر کارگروه تخصصی طلای سازمان بسیج اصناف طلا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اثر گذاری نرخ سود بانکی بر روی متغیرهای کلان اقتصادی از بحث های چالش انگیز بازارهای پولی و مالی است که می‌تواند روی تورم، تولید و اشتغال موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه باید کارایی سیاست کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در بحث‌های تولیدی ارزیابی و بررسی شود افزود:کاهش نرخ های سود بانکی در صورتی می‌تواند به کاهش نرخ تورم و افزایش اشتغال و سرمایه گذاری منجر شود که به صورت دستوری کاهش پیدا نکرده باشد.

هادی زاده افزود: کاهش نرخ سود بانکی فرصت مناسبی است تا مردم با توجه به شرایط کنونی اقتصادی در بخش طلا سرمایه گذاری انجام دهند. کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در حوزه طلا باید بتواند موجب رونق و افزایش تولید طلای داخلی شود که بالطبع صادرات طلا را افزایش دهد و تورم کنونی در حوزه طلا را مهار کند.

دبیر کارگروه تخصصی طلای سازمان بسیج اصناف طلا در خاتمه افزود: کارایی نظام بانکی در صورتی امکان پذیر است که نرخ سود بانک ها و نرخ سود تسهیلات که در کشورمان زیاد است روند نزولی داشته است بنابراین اجرای صحیح سیاست کاهش نرخ سود بانکی باید بتواند کارایی نظام بانکی در مسیر تولیدی را افزایش دهد.

ارسال نظرات