بازیهای کامپیوتری عامل ترویج خشونت در جامعه می باشد و والدین باید در انتخاب این بازی ها دقت لازم را داشته که متناسب با سن کودکان و نوجوانان باشد.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۳۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در نشست کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با بیان اینکه توجه جدی به کاهش آسیب های اجتماعی اصلی مهم در جامعه است و متولیان باید در راستای کنترل آنها اقدام کنند گفت: آگاه سازی جامعه از جمله راهکارهای مهم در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است

عصمت نصیری قیداری افزود: بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی در توانمند سازی افراد در معرض آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنان به زندگی سالم نقش موثری دارد.

وی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان باید آموزشهای لازم در برخورد با بحران و آسیب های اجتماعی را داشته باشند و بتوانند آن را بدرستی مدیریت کنند که لازمه این امر بروز بودن اطلاعات والدین در این زمینه است .

نصیری برخی بازیهای کامپیوتری را عامل ترویج خشونت در جامعه معرفی نمود و گفت : والدین باید در انتخاب بازی دقت لازم را داشته باشند که متناسب با سن کودکان و نوجوانان باشد. وی نقش مردم را در کاهش آسیبهای اجتماعی بسیار موثر ارزیابی نمود و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده مواردی مانند همسر آزاری،کودک آزاری،سالمندآزاری،اختلافات حاد خانوادگی، موارد را با تماس با خط تلفن 123 با کارشناسان بهزیستی در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه افزایش آسیب های اجتماعی ، ناامیدی و افسردگی در بین جوانان و نوجوانان مهمترین عامل در بروز خودکشی است افزود: با افزایش و ارتقاء سطح نشاط وشادابی می توان از این پدیده شوم جلوگیری نمود.

گفتنی است، این نشست تخصصی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و با رویکرد پیشگیری از خودکشی به همت اداره بهزیستی شهرستان خدابنده و مرکز اورژانس خدمات اجتماعی برگزار شد.

ارسال نظرات