مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

برگزاری دومین جشنواره سراسری پوستر آیات در زنجان

دومین جشنواره سراسری پوستر آیات از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۳۸
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سراسری پوستر آیات در زنجان گفت: فراخوان این جشنواره طی دو هفته آینده منتشر خواهد شد.

نورالله صفی‌لو با اشاره به موضوع این جشنواره افزود: طراحی پوستر این جشنواره باید در موضوعات "داستان‌های قرآنی و عترتی، مضامین و معارف دینی از جمله زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) و سایر پیامبران الهی، کانون خانواده، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، حقوق همسایه، امید و شعف، ازدواج، کار و تلاش انجام گیرد.

وی با اشاره به اهداف جشنواره اظهار داشت: شناسایی و حمایت از هنرمندان برای تولید آثار هنری مرتبط با آیات قرآن کریم، تبلیغ و نشر مفاهیم قرآنی و دینی با استفاده از زبان هنر، تلفیق نگرش‌ها و توانمندی‌های سنتی و مدرن هنرمندان قرآنی و دینی از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: فراخوان این جشنواره به زودی آماده شده و در سایت اداره کل برای دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

صفی‌لو زمان برگزاری جشنواره را در دی‌ماه امسال عنوان کرده و ادامه داد: هر شرکت‌کننده حداکثر ٥ اثر می‌تواند ارسال کند و داوری آثار رسیده از سوی افراد به نام و مطرح کشوری در رشته طراحی پوستر انجام گرفته و به برندگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

این مقام مسئول برگزاری اولین دوره جشنواره سراسری طراحی پوستر آیات زنجان را نیز در بهمن‌ماه سال ٩٤ اعلام کرده و گفت: در این دوره نیز ٧٠ نفر از سراسر کشور شرکت داشته و ٣٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که به ١٣ نفر از آنان به عنوان برگزیدگان جشنواره در حضور مقامات کشوری و استانی، تندیس و جوایز نفیسی اهدا شد.

وی داوران دوره اول جشنواره را دکتر کامران افشار مهاجر، مصطفی اوجی و فرزاد ادیبی، از چهره‌های مطرح کشوری در رشته طراحی پوستر عنوان کرده و افزود: داوران دوره دوم جشنواره نیز همزمان با انتشار فراخوان معرفی خواهند شد.

ارسال نظرات