مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

ساخت وسازهای غیرمجاز درحریم راهها باعث پیامدهای ناگوار ترافیکی در محور ها می شود

ساخت وسازهای غیرمجاز درحریم راهها باعث متوقف شدن پروژه های راهسازی،بروز سوانح جاده ای وایجاد محدودیت در فعالیت های توسعه و تعریض محور ها وغیره خواهدشد و پیامدهای ناگوار ترافیکی و نا امنی در محور ها را به دنبال دارد .
کد خبر: ۸۹۱۹۷۲۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: صیانت از حریم راههای استان  به عهده این اداره کل است و در برخورد با متجاوزین به این مهم هیچگونه چشم پوشی نخواهیم داشت.

ایرج دست نشان افزود : هرگونه عملیات نظیر دیوارکشی ، ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن بر اساس قانون ایمنی راه ها بدون اخذ مجوز از این اداره کل  ممنوع است .

وی با اشاره به تخریب چند مورد تجاوزبه حریم راهها توسط واحد حقوقی  اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان طی هفته گذشته اظهار داشت: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت از این اداره اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن اقدام کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راهها و راه آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمانهای احداث شده و رفع کلیة آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند نمود.

دست نشان بابیان اینکه رعایت حریم قانونی راه برای کلیة محورهای اصلی، فرعی و روستایی الزامی می باشد، افزود: ساخت وسازهای غیرمجاز درحریم راهها باعث متوقف شدن پروژه های راهسازی،بروز سوانح جاده ای وایجاد محدودیت در فعالیت های توسعه و تعریض محور ها وغیره خواهدشد و پیامدهای ناگوار ترافیکی و نا امنی در محور ها را به دنبال دارد .

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تاکید کرد: افرادی که متقاضی ساخت و ساز در حاشیة راهها هستند باید به این اداره کل مراجعه و از قوانین و مقررات مربوط به دریافت مجوز کتبی در این زمینه اطلاع یافته و نسبت به اخذ مجوز قانونی اقدام کنند.

ارسال نظرات