بیش از 7 هزار تعاونی در مازندران فعالیت می کند که اشتغال زایی 150 هزار نفری را در بخش های مختلف و متعدد تولیدی استان به ارمغان آورده است. تعاونی های تولیدی کشاورزی، صنعتی، معدنی، گردشگری و خدماتی که ده درصد جمعیت آن را زنان تولید کننده تشکیل می دهد نشان دهنده توانمندی تعاون گران مازندران است.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۱۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بیش از 7 هزار تعاونی در مازندران فعالیت می کند که اشتغال زایی 150 هزار نفری را در بخش های مختلف و متعدد تولیدی استان به ارمغان آورده است. تعاونی های تولیدی کشاورزی، صنعتی، معدنی، گردشگری و خدماتی که ده درصد جمعیت آن را زنان تولید کننده تشکیل می دهد نشان دهنده توانمندی تعاون گران مازندران است.

تعاون گران مازندران دستی در صادرات نیز دارند. محصولات صادر شده از شرکت های تعاونی مازندران به کشورهای عربی، خاورمیانه، اروپا و آسیا شامل انواع ماهی، خاویار، محصولات معدنی، کشاورزی، صنعتی و کاغذ بوده که ارزش این کالاها از ابتدای سال تاکون بیش از 9 میلیون دلار برآورد شده است.
اما با تمام توانمندی های بیان شده، تعاون گران مازندران همچون دیگر فعالان اقتصادی استان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند. با بررسی اجمالی می توان دریافت اکثرا مشکلات مشترکی دارند که می بایست دولت مردان با درک درست از این مشکلات به فکر حل آن برآیند.
جامعه تعاونی استان با تحمل تمام مشکلات پیش رو توانسته کارنامه ی خوبی از خود ارائه دهد و حق دارد تا از مسئولان مطالبه داشته باشد. در حال حاضر تسهیلات کم بهره و رسیدگی به وضعیت مالیات مهم ترین مطالبه تعاون گران استان است که می بایست با یک برنامه ریزی درست و آسیب شناسی دقیق در جهت دست یابی به آن ها گام های جدی برداشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها