چند نفر از دانش آموزان نخبه هرمزگانی که در حادثه واژگونی اتوبوس هنوز در بیمارستان بستری هستند از وضعیت درمان خود گفتند و اظهار کردند: از شرایط خوبی برخوردار هستیم.
کد خبر: ۸۹۱۹۶۶۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛  بامداد روز جمعه ۱۰شهریور ماه  مقارن با عید قربان در با وقوع حادثه خونین برای اتوبوس دانش آموزان فرزانه هرمزگانی در محور بندرعباس به شیراز حد فاصل روستای قلعه بیابانرستاق داراب همراه شد حادثه ای که ۹کشته، چهار قطع عضو و نخاع و ۳۴ مجروح را به دنبال داشت.

در این حادثه دو تن از حادثه‌دیدگان منتقل شده به بیمارستان داراب از ناحیه دست و پا دچار قطع عضو شدند.

علت واژگونی اتوبوس بی احتیاطی و عدم توجه کافی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده اتوبوس که در مسیرهرمزگان به شیراز در حرکت بود تشخیص داده شد.

شبکه اطلاع رسانی هرمز اکنون پس از گذشت ۱۷ روز پی این حادثه خونین و مرگبار با حضور در بیمارستان شهید رجایی و نمازی شیراز جویای احوال دانش آموزان حادثه دیده شد.

 

محدثه شب راه که در این حادثه دست و پای چپ خود را از دست داده اما آرزویی متفاوت دارد و می گوید: من در کودکی مادر خودم را به خاطر بیماری سرطان از دست دادم لذا تلاش کردم با درس خواندن دکتر شوم و بتوانم بیماران سرطانی را مداوا کنم تا هیچ کودکی طعم بی مادری را نچشد.

محدثه از روحیه خوبی برخوردار است و مادر بزرگش نقش مادری را به خوبی ایفا می کند.

صدیقه صادقی که دست راستش از کتف قطع شده امروز از بیمارستان مرخص شد اما باید ماهی یکبار به شیراز برگردد تا مداوای خود را به اتمام برساند.

پدر صدیقه معلم است و صدیقه می گوید: من از بچگی علاقه داشتم معلم قرآن شوم و این مسیر را تا انتها ادامه خواهم داد.

خانم صادقی دانش آموزی نخبه هست و امیدوار است در آینده به آرزوی خود که معلمی هست برسد.

هر دو پای آرزو دیدار مربی دانش آموزان در این حادثه به شدت آسیب دیده است. یکی از پاهای این مربی پیوند زده شده و پای دیگرش نیز تا چند روز دیگر مراحل پیوند طی خواهد کرد.

خانم دیدار می گوید من به اصرار دانش آموزان رودانی و مینابی مبنی بر همراهی آنها این دعوت را پذیرفتم و با دانش آموزان همراه شدم.

آرزو می گوید این دانش آموزان یکی از مهربان ترین دانش آموزان مقاطع خود هستند و همراهی با آنها به من روحیه میداد.

 

فائزه ذاکری هم از دیگر دانش آموزان آسیب دیده در این حادثه بود. این دانش آموز نخبه از ناحیه سر آسیب جدی دیده اما پس از گذراندن دوران درمان هم اکنون از هوشیاری خوبی برخوردار است.

به دلیل وضعیت جسمی فائزه دلمان نیامد از خواب بیدارش کنیم لذا او را به حال خود رها کردیم تا استراحت کنیم اما پدر فائزه از وضعیت رسیدگی کادر پزشکی راضی بود و برای سایر دانش آموزان و مربی آنان آرزوی سلامتی کرد.

 

معصومه کرجی زاده نیز در این حادثه آسیب جدی دیده و در حال درمان است. دست معصومه آسیب زیادی دیده و پزشکان در حال ترمیم دست این دانش آموز نخبه هستند.

تا حالا ۵ بار عمل جراحی انجام داده و تا به حالت عادی برگردد باید صبر و تحمل زیادی داشته باشد.

محدثه ذاکری یکی دیگر از دانش آموزانی بود که با او صحبت کردیم. این دانش آموز از ناحیه صورت به شدت آسیب و نمی تواند صحبت کند. محدثه این روزها دست به قلم شده و از طریق نوشتن کلام خود را منتقل می کند. او می گفت خیلی دوست دارم به کربلا بروم. محدثه می گفت برای انتقال کلام به تبلت یا لب تاپ نیاز دارم تا بتوانم با اطرافیانم ارتباط بهتری برقرار کنم. محدثه یکی از دختران نخبه هست که در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان نخبه دچار این وضعیت شده است.

 

سارا خادمی که دیشب سالروز تولدش بود آخرین دانش آموزی است که پای صحبت هایش نشستیم. او از روحیه خوبی برخوردار است و پدری شوخ طبع دارد و مدام با او شوخی می کند و روحیه می دهد.
کادر آموزشی میناب برای سارا و مربی او که دیشب تولدشان بوده مراسمی برگزار کردند و ضمن گرامی داشتن یاد هم کلاسی های سارا اوقات خوشی را برایش فراهم کردن. سارا که یکی از پاهایش شکسته و پای دیگرش ترک برداشته تقریبا نسبت به سایر همکلاسی های مجروحش وضعیت بهتری دارد اما در رفتگی لگن او را اذیت می کند و به ادامه درمان امیدوار است. روحیه خوب سارا حتما او را کمک خواهد کرد تا هر چه زودتر به روال عادی زندگی برگردد.

یکی از مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در بیمارستان نمازی است و از وضعیت خوبی برخوردار نیست. زینب شعبانی از ناحیه صورت به شدت آسیب دیده و امکان تصویربرداری از او وجود نداشت. زینب به جراحی پلاستیک نیاز دارد.

یکی از دغدغه هایی که ذهن دانش آموزان و خانواده های آنان را مشغول کرده فراموش شدنشان در آینده ای نزدیک است. پدر یکی از این دانش آموزان می گفت: تجربه نشان داده هنگام بروز حادثه همه پای کار هستند و بعد از مدتی مسئولین این وضعیت را فراموش می کنند و خانواده ها با تمامی اتفاقات تلخی که پیش آمده تنها می مانند. آنها می گفتند درمان برخی از دانش آموزان به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد و اگر مساعدت و همراهی مسئولان مربوطه نباشد امکان ادامه درمان وجود ندارد.

ارسال نظرات