مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه نهضت و قیام امام حسین(ع) انقلاب سیاست است، تصریح کرد: برخی‌ها در ایام محرم طرح جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کنند که این مسئله کاملاً غلط است.
کد خبر: ۸۹۱۹۶۳۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در دومین نشست تخصصی و همایش متولیان موقوفات مازندران در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) مرکز مازندران اظهار کرد: اوقاف طبق نظر مراجع تقلید و فتوای امام راحل مبنی بر اینکه موقوفات باید به حالت وقفیت برگردند و عمل به وقف شوند، انجام وظیفه می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای نیت واقف وظیفه قانونی سازمان اوقاف است و در این مسیر متولیان موقوفات نیز وظیفه سنگینی دارند، افزود: هزینه کردن عواید موقوفات غیر نیت واقف مردود و از نظر شرعی و قانونی دارای اشکال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه با اشاره به اینکه صدای عزاداری ماه محرم به‌گوش می‌رسد، تصریح کرد: ولایت‌ستیزی را در دوران امام حسین(ع) در جامعه به‌راه انداختند تا شخصیت فاسدی مانند یزید بر سر کار آید و بر روی خاندان اهل بیت شمشیر بکشد.

حیدری با بیان اینکه داعش با تفکر ولایت‌ستیزی و بدنام کردن اسلام به‌وجود آمد، ادامه داد: داعش با پرچم لا اله الله و با نام پیامبر گرامی اسلام(ص) در حال جنایت‌های مختلف و سر بریدن انسان‌های بی‌گناه است.

وی با بیان اینکه داعش زائیده تفکر یزید و مورد حمایت رژیم منحوس آل‌سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: دشمن هیچ‌گاه دست از سر مسلمانان بر نمی‌دارد و همیشه با نقشه‌های مختلف سعی در ایجاد اختلاف بین مسلمانان دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه انقلاب امام حسین(ع) انقلاب سیاست است، تصریح کرد: برخی‌ها در ایام محرم طرح جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کنند که این مسئله کاملاً غلط است.

حیدری بیان کرد: برخی افراد در سخنرانی‌ها و مداحی‌های ماه محرم نامی از رهبری و انقلاب اسلامی نمی‌برند و به اینگونه مسائل اهمیتی هم نمی‌دهند و حتی به‌دنبال حذف نام مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها هستند که اینگونه افراد همان گمراهان و بی‌بصیرت‌های دوران امام حسین(ع) هستند که در لشکر یزید مقابل اهل بیت شمشیر زدند.

وی با بیان اینکه همه ما سر سفره امام حسین(ع) نشسته‌ایم و باید ولایتمداری را در سخنرانی‌های ماه محرم ترویج کنیم، اظهار کرد: دشمن دین‌ستیزی را در جامعه رواج داده که طرح جدایی دین از سیاست از اهداف دشمن در ماه محرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه متولیان موقوفات در اجرای نیت باید نام واقف را ذکر کنند که همین مسئله موجب ترویج فرهنگ وقف می‌شود، گفت: موقوفات اموال امام حسین(ع) و واقفان هستند که به‌صورت امانت در دستان ما قرار دارند و باید آنها را به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها