کمیته امداد استان کُردستان همه زنان سرپرست زیر ۵۵ سال شهری و همچنین طرح‌های اشتغال را بیمه کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۹۶۳۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،زاهدی، رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه بیمه‌های اجتماعی یکی از خدمات این نهاد است که با هدف توانمندی مددجویان تحت حمایت انجام می‌شود، عنوان کرد: این نهاد همه زنان سرپرست زیر ۵۵ سال شهری و همچنین طرح‌های اشتغال را بیمه کرده است.



وی با بیان اینکه سال گذشته برای حق بیمه شش هزار و ۸۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان شش میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان پرداخت شد، افزود: سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان نیز برای بیمه پنج هزار و ۵۰۰ مددجوی استان کردستان در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.



زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه از این تعداد مددجوی بیمه شده دو هزار و ۶۰۰ نفر را زنان سرپرست خانوار و دو هزار و ۸۵۰ نفر را نیز طرح‌های اشتغال تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: از آغاز اجرای طرح بیمه‌های اجتماعی تاکنون ۱۴۶ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان از مزایای این طرح بهره‌مند شدند و هم اکنون مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند.


رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان گفت: کمک به پرداخت بیمه دو هزار و ۷۰۰ مددجوی روستایی در صندوق بیمه روستاییان و عشایراز دیگر خدمات بیمه‌ای این نهاد به خانوار‌های تحت حمایت است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه کمک به درمان و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی خانوار‌های تحت حمایت از دیگر خدمات این نهاد در حوزه بهداشت و درمان است، افزود: خدمات درمانی این نهاد شامل بیماران خاص و صعب العلاج، بیماران زمین گیر، کودکان دچار سوء تغذیه، کمک به پرداخت فرانشیز و بیمه مکمل درمان و سایر مشکلات درمانی مدجویان تحت حمایت می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات