یک تولید کننده بسیجی در گفتگو با«بسیج»:

نباید محصولات کشاورزی را به صورت فله‌ای صادر کنیم

مرصعی گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت کشاورزی، صادرات به صورت مواد خام است و تا زمانی که محصولی به صورت فله‌ای صادر شود مشکلات این حوزه حل نخواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۵۹۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷

بهروز مرصعی تولید کننده برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی از استان زنجان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره مشکلات اساسی صادارت که باعث شد تولید کننده ایرانی پیشرفت نکند اظهار داشت: برند و بسته‌بندی دو مشکل بزرگ محصولات کشاورزی ایران در بازار‌های جهانی است. مادامی که این موضوع حل نشود هیچگاه در امر صادرات موفق نخواهیم بود.

وی افزود: برند سازی وابسته به جنس و قیمت محصولات است و ایران باید برای کیفیت محصولات و قیمتی که تمام می‌شود تلاش کند تا از برند‌های معتبر بهتر باشد. دیده شده که تولیدکننده‌های زیرزمینی نظم را برهم می‌زنند و محصولات بی کیفیت را روانه بازار عرضه می‌کنند.

مرصعی در خصوص عواملی که باعث می‌شود صادرات‌ها با سود بالاتری رخ دهد عنوان کرد: ارزش افزوده محصولات کشاورزی در گرو بسته بندی و فرآوری است، با توجه به هزینه تولید محصولات کشاورزی صادارات فله‌ای نمی‌تواند اقتصاد کشاورزی را مقرون به صرفه کند.

این تولیدکننده بسیجی اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی صنعت کشاورزی، صادرات به صورت مواد خام است و تا زمانی که محصولی به صورت فله‌ای صادر شود مشکلات این حوزه حل نخواهد شد. این درحالی است که برای ایجاد اقتصاد کشاورزی هدفمند باید محصولات کشاورزی را فرآوری کنیم تا به یک کشور خام فروش تبدیل نشویم.
ارسال نظرات