دبیر کارگروه تخصصی طلای سازمان بسیج اصناف طلا در گفتگو با «بسیج» خبرداد
اصغر هادی زاده گفت:یکی از سه دارنده اول برند طلادر کشورمان دچار ورشکستگی شد که جایگاه اقتصادی بیش از سامسونگ و ال جی را دارد خسارت اقتصادی ملی داشته وتاکنون نتواننستیم از دارنده برند خبری تهیه کنیم.
کد خبر: ۸۹۱۹۵۸۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴

اصغر هادی زاده دبیر کارگروه تخصصی طلای سازمان بسیج اصناف طلا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: کاهش نرخ سود بانکی نمی‌تواند تاثیرات خاصی در روند بازار کنونی طلا داشته باشد آنچه مهم به نظر میرسد این است که چالش اصلی  طلا پول نیست از اینرو اگر با این ذهنیت ورود پیدا کنید که طلا نیاز به پول دارد این نوع دیدگاه  به طلا بیهوده است.

وی با بیان اینکه اصولا موضوع پول در مبحث طلا از ارزش خاصی برخوردار نیست افزود:  آنچه که در شرایط کنونی اهمیت دارد در واقع خلاهای مدیریتی در کشورمان است که نمی‌توانند نقدینگی را به بخش ‌های تولیدی اعم از طلا تزریق کنند این در حالی است که بسیاری از واحدهای تولیدی طلا در معرض ورشکستگی قرار دارند این در حالی است که متاسفانه هر یک از مسوولان از دیدگاه خود به بحث طلا ورود پیدا کرده‌اند و طلا را از زاویه دیدگاه شخصی مورد بررسی و پیش بینی قرار می‌دهند.

هادی زاده در ادامه بیان داشت: سازمان بسیج اصناف دربرگیرنده  135  صنف بوده که 3 دانه درشت دارد که طلا یک سهم از این دانه درشت‌های صنفی می‌باشد. واردات طلاهای خارجی از مبادی رسمی و غیر رسمی کشورمان موجب شده است که خسارات فراوانی به تولیدکنندگان طلا وارد شود این در حالی است که عدم مدیریت بهینه توسط دولتمردان باعث شده است که یکی از سه دارنده اول  برند طلادر کشورمان دچار ورشکستگی شود و بسیار تاسف بار است .

وی در خاتمه افزود: شاید بتوان گفت ورشکستگی این برند طلا جایگاهی بیش از ورشکستگی سامسونگ و ال جی را دارد از اینرو خسارت اقتصادی ملی به بار داشته است که نه تنها نتواننستیم از دارنده برند خبری تهیه کنیم بلکه مسوولان هم درصدد رفع ورشکستگی ملی برنیامده اند.

ارسال نظرات