مسوول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با «بسیج»:
محمد بسکابادی گفت: رسانه‌ها می‌توانند مسوولین کشورمان را با قنات آشنا کنند تا راهبردهای موثر در مدیریت بهینه علم قنات را بکار گیرند بلکه حمایت لازم و کافی را در ثبت جهانی قنات به نام ایران هم داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۱۹۵۲۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹

محمد بسکابادی مسوول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: برای اولین بار است که بسیج  مهندسین کشاورزی خراسان رضوی درصدد برآمده است تا قنات را به شکل  سیستماتیک و کلاسیک به سایرین معرفی و بشناساند متاسفانه به دلیل اینکه علم وارداتی در کشورمان داریم از اینرو آنچه که وارد کشورمان به عنوان علم شده است همین است که باید باشد و تمام قوانین و ضوابط را منطبق با علم وارداتی در نظر گرفته‌اند علوم بومی در کشورمان به حاشیه رانده شده است و مبحث علم گرایانه قنات هم در حوزه استحصال آب جزو همین موارد است.

وی با بیان اینکه رسانه ها می‌توانند نقش موثری در معرفی قنات داشته باشند افزود: رسانه ها می‌توانند به عنوان یکی از اثرگذارترین ابزارهای فرهنگی در جهت معرفی قنات به عنوان علم اصیل ایرانی نقش داشته باشند این در حالی است که رسانه‌ها عملا می توانند قنات را در توسعه اقتصادی مهم تلقی کنند.

بسکابادی خاطر نشان کرد: پر واضح است که رسانه های می‌توانند در توسعه یا چگونگی بهره مندی بیشتر از علم و مهنددسی قنات در مسیر توسعه اقتصادی و راهبردهای کم آبی در دوره خشکسالی نقش اساسی داشته باشند.

مسوول سازمان بسیج کشاورزی خراسان رضوی در خاتمه افزود: رسانه‌ها می‌توانند مسوولین کشورمان را با قنات آشنا کرده تا مسوولین نه تنها راهبردهای موثر در مدیریت بهینه علم قنات را بکار گیرند بلکه حمایت لازم و کافی را در ثبت جهانی قنات به نام ایران هم داشته باشند.

ارسال نظرات