خبرهای داغ:
به همت بهزیستی شهرستان، اولین همایش تخصصی استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع اعتیاددر گیلانغرب برگزارگردید.
کد خبر: ۸۹۱۹۵۰۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، یکی از موضوعاتی که امروزه در سطح جامعه باید به شکل شایسته از سوی متولیان امر  در شاکله دولت پیگیری شود مقوله آموزش و پیشگیری از  آسیبهای اجتماعی است .

به همین سبب  بهزیستی شهرستان گیلانغرب  در راستای تعالی و تبیین بیشتر موضوع پیشگیری از آسیبهای اجتماعی   اقدام به برگزاری همایشی تخصصی کرد.

در این همایش که کارشناسان مرتبط ادارات، مراکز آموزشی،مدیران و مربیان مدارس و دستگاههای بهداشتی و درمانی شرکت داشتند مجتبی علی بکیان عضو هیات علمی دانشگاههای استان و تعدادی از کارشناسان حوزه پیشگیری از اعتیاد درخصوص آسیب‌های مواد مخدر بویژه مواد صنعتی این پدیده و راههای پیشگیری از اعتیاد به تفصیل سخنرانی داشتند.

 امام جمعه شهرستان گیلانغرب هم در سخنانی اراده را مهمترین بخش درمسیر رهایی فرد از معضل اعتیاد خواند و ضرورت فرهنگ سازی و توجه به آموزه‌های دینی را در جهت تحقق جامعه‌ای سالم وتندرست مورد تاکید قرارداد.

حجت الاسلام خاص امیری ضمن تاکید بر تعالی و توسعه آموزشهایکاربردی و موثر در راستای تاثیر گذاری بهتردر امر پیشگیری تصریح کرد: برای فایق آمدن بر آسیبهای اجتماعی باید به صورت ریشه ای برخورد کرد و  آموزش  صریح و روشن از راهکارهای مبارزه با آسیبهای اجتماعی است.

بهزاد شیرزادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گیلانغرب هدف از برپایی این همایش را کاهش آسیب‌های اجتماعی بخصوص اعتیاد، علمی نمودن مبارزه با آن و نگاه علمی به این موضوع، تغییر شیوه‌های سنتی در درمان و روش مبارزه و همچنین اگاه ساختن جامعه از معضلات این بلای خانمان سوز با استفاده از نظرات ومقالات علمی بیان کرد.

 

در پایان این همایش از سه مقاله برتر برگزیده از بین مقالات ارائه شده به ترتیب کسری شریفی دانشجو دکتری روانشناسی از دانشگاه مشهد،عبدالرضا گودرزی و حدیث پرون؛ کارشناس ارشد روانشناسی  و حدیث سهامی نژاد کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی از گیلانغرب تندیس ویژه همایش و لوح سپاس و هدایا تعلق گرفت.

ارسال نظرات