خبرهای داغ:
شالیزارهای برنج دشت دیره شهرستان گیلانغرب به مرحله خوشه چینی رسید.
کد خبر: ۸۹۱۹۴۹۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

به گزارش بسیج از گیلانغرب،  پاشا مرادی مدیر جهادکشاورزی شهرستان گیلانغرب گفت: امسال ۱۲۰ هکتاربرنج دیره به بار نشست از اراضی کشاورزی شهرستان گیلانغرب زیرکشت برنج قراردارد که درحال حاضر در محله خوشه چینی است و کار برداشت آن نیمه دوم مهرماه آغازخواهد شد.

این مسئول افزود: پیش بینی می‌شود در هر هکتار سه تن شلتوک برداشت شود.

و‌ی اظهارداشت: احتمال میرود عملکرد تولید برنج در هرهکتار ۲۲۰۰ کیلوگرم و در مجموع ۲۶۴ تن برنج به ارزش ۲۶ میلیارد ریال باشد که نسبت به سال گذشته ۲۴ تن افزایش تولید داشته باشیم.

مرادی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی ناشی از کاهش نزولات جوی کشت برنج در نقاطی انجام شده که کمبود منابع آبی نداشته واز آب مازاد برگشتی به چرخه استفاده مفید تأمین شده است.

مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب در ادامه افزود: برنج کشت شده در شالیزارهای دشت دیره و منطقه گلین از توابع این شهرستان از نوع عنبربو است که از عطر و طعم مطلوب و از مواد نشاسته‌ای کاملا مرغوب و متفاوت برخوردار است.
وی همچنین اضافه کرد: با توجه به وجود ۳ واحد کارخانه شالیکوبی در دهستان دیره کار شلتوک گیری نیز در همین دهستان انجام می‌شود.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که به علت تنوع آب وهوایی و حاصلخیزی خاک بیش از ۲۵ نوع محصول کشاورزی در آن کشت می‌شود میزان تولیدات کشاورزی و دامی این شهرستان درحال حاضر سالیانه ۱۳۴۰۰۰ تن است.

ارسال نظرات