مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امسال 240 هزار دانش‌آموز در بیش از دو هزار واحد آموزشی در سطح استان در مقاطع مختلف سال مشغول تحصیل خواهند شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۸۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲

شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از آغاز سال تحصیلی جدید در این استان با حضور 240 هزار دانش‌آموز خبر داد و گفت: امسال این تعداد دانش‌آموز در بیش از دو هزار واحد آموزشی در سطح استان در مقاطع مختلف سال مشغول تحصیل خواهند شد.

وی افزود: امسال 22 هزار و 670 دانش‌آموز در پایه اول مقطع ابتدایی وارد کلاس درس می‌شوند که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از 600 هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی مقدمه بسیار ضروری پایه‌های ورودی دانش‌آموزان است، تصریح کرد: 500 مرکز پیش دبستانی دارای مجوز در سطح استان فعالیت می‌کنند که حدود ۸۰ درصد از نوآموزانی را که سال آینده باید به مدرسه بروند را پوشش داده است.

فولادوند گفت: در حال حاضر 3000 نفر کمبود نیروی انسانی برای تدریس در مدارس استان مرکزی وجود دارد که با بهره‌گیری از نیروهای حق التدریسی، استفاده از معلمان دونوبته و استفاده از خدمات نیروهای بازنشسته جبران می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات