معاون‌ اشتغال ‌و ‌خودکفایی کمیته ‌امداد استان‌ مرکزی خبر داد
معاون‌ اشتغال ‌و ‌خودکفایی کمیته ‌امداد استان‌ مرکزی گفت: یک‌هزار و 98 فرصت ‌شغلی جدید در پنج‌ ماهه نخست سال ‌جاری برای مددجویان ‌تحت‌ حمایت کمیته ‌امداد استان ‌مرکزی ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۸۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجید مشهدی معاون‌ اشتغال ‌و ‌خودکفایی کمیته ‌امداد استان‌ مرکزی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد ایجاد فرصت‌های شغلی و خودکفایی خانوار‌های تحت‌ حمایت است، گفت: یک‌هزار و 98 فرصت ‌شغلی جدید در پنج‌ ماهه نخست سال ‌جاری برای مددجویان ‌تحت‌ حمایت کمیته ‌امداد استان ‌مرکزی ایجاد شده است.

وی افزود: از این تعداد فرصت‌شغلی 587 مورد در حوزه دامپروری و کشاورزی، 80 مورد صنایع دستی، 50 مورد فعالیت‌های صنعتی و معدنی و 381 مورد در زمینه طرح‌های خدماتی برای مددجویان تحت‌ حمایت ایجاد شده است.

معاون‌ اشتغال ‌و ‌خودکفایی کمیته ‌امداد استان‌ مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته سهم اشتغال کمیته امداد استان مرکزی دو هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی بود که با تلاش‌های انجام شده این رقم به سه هزار و ۹۱ فرصت شغلی رسید.

مشهدی ایجاد یک‌هزار و 664 فرصت شغلی را در بخش روستایی از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد استان در سال گذشته دانست و افزود: همچنین برای ایجاد اشتغال برای مددجویان که قدرت ریسک ندارند، با تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می شود، در صورت به کارگیری مددجویان در سال اول 100 درصد و در سال دوم 50 درصد حق بیمه کار فرمایان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد: استعداد سنجی مددجویان، اعطای تسهیلات بانکی، ارائه آموزش‌های تخصصی و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی از جمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به توانمندی مددجویان تحت حمایت است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات