خبرهای داغ:
شهردار سامن با بیان اینکه باید از ظرفیت گردشگری سامن بهره ببریم، گفت: اگر شهر زیرزمینی سامن راه‌اندازی شود فرصت خوبی را برای توسعه شهر سامن در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۱۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳

شهر زیرزمینی سامن فرصت خوبی برای توسعهمحمدرضا بشری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با بیان توانمندی‌های شهر سامن در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: شهر سامن 46 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و مردم سامن همیشه در خط امام (ره) و رهبری هستند .

وی واقع شدن شهر سامن را در کریدور شمال به جنوب کشور خواند و افزود: داشتن این موقعیت جغرافیایی باعث شده است تا سامن همیشه یک مسیر پرتردد باشد .

شهردار سامن این شهر را در زمره شهرهای باغی کشور خواند و وجود باغات فراوان را یکی از مزایایی این شهر دانست و گفت: شهر سامن دارای ظرفیت گردشگری و آثار تاریخی بسیاری از جمله امامزاده ابراهیم طجر، امزاده سام و هام، برح خانقلی و تپه مصلی است.

وی شهر سامن را در تولید عسل، بادام و خیارشور در رتبه‌های برتر خواند، اظهار داشت: این شهر در سال‌های اخیر متحول شده و در بخش‌های مختلف توسعه یافته و یکی از اهداف ما رونق بیشتر و بالا بردن سطح جایگاه سامن است.

بشری از تفرجگاه متعدد و ساماندهی سوغات سراها خبر داد و تصریح کرد: باید از ظرفیت گردشگری سامن بهره ببریم .
وی با اشاره به شهر زیرزمینی سامن گفت: این شهر حدود 12 سال است که کشف شده و مراحل کاوش و پژوهش در این اثر تاریخی در حال انجام است اما واقع شدن این اثر در بستر اصلی شهر روند کار را کند کرده است .

شهردار سامن با بیان اینکه این شهر زیرزمینی در محوطه ای 3 هکتاری واقع شده است، افزود: تجمع جمعیتی شهر نیز در این محدوده واقع شده که جابجایی واحدهای مسکونی و تجاری امر محالی است؛ اگر این شهر زیرزمینی راه اندازی شود فرصت خوبی را برای توسعه شهر سامن در پی خواهد داشت.

وی شرایط اقلیمی سامن را در فصول بارندگی یکی از دغدغه‌های مسئولین خواند و گفت: بارش سنگین برف در سال گذشته خساراتی به معابر زد که باعث نگرانی ما را از لطمه دیدن این شهر زیرزمینی بیشتر کرد.

بشری با اشاره به بحث پروژه‌های عمرانی انجام شده بیان داشت: همکاری مردم در این زمینه‌ها بسیار خوب است و ما توانستیم معابر شهری را تکمیل کنیم، نظافت شهری، آسفالت شهر، تجهیز و نوسازی ناوگان عمرانی از جمله پروژه هایی بود که انجام شده است .

وی درآمد شهر سامن را در سال جاری یک میلیارد و 600 میلیون تومان برشمرد و گفت: درآمدها صرف پروژه‌های عمرانی و شهر سامن شده است که 60 درصد آن عمرانی و 40 درصد جاری است و ما از شهرداری‌های هستیم که بدهی نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات