خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در داخل کشور آب معدنی با کیفیت عالی تولید می‌شود پس با این اوصاف و با توجه به سال اقتصاد مقاومتی واردات هر کالایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود عین خیانت به ملت می‌دانم.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۰۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نادر قاضی‌پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مسئولین باید به فکر توقف واردات بی‌رویه آب معدنی به داخل باشند چراکه کالایی که مشابه داخلی دارد واردات شود خیانت به ملت کرده‌ایم و مسئولین برای کمک به رونق اقتصادی به فکر توسعه صادرات این محصول به کشورهای دیگر باشند.

وی افزود: کشور و به ویژه آذربایجان غربی از چشمه‌های زیبا با استانداردهای جهانی برخودار است و واردات آب معدنی به هیچ وجه توجیه ندارد و واردات آن باعث لطمه زدن به تولید ملی خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آب معدنی مانند دارو یا هر کالای دیگر حساس و حیاتی نیست که باید حتما از سایر کشورها وارد کنیم پس مسئولان باید به طور جدی پیگیر کاهش واردات این کالایی که در داخل نیز تولید دارد باشند و جلوی واردات بی‌رویه این کالا را بگیرند.

وی عنوان کرد: مسئولان باید ترتیبی اتخاذ کنند و زمینه‌های لازم را ایجاد کنند که  از تولیدات آب معدنی که در کشور داریم به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم و موانع تولید ملی و صادرات را از سر راه تولیدکنندگان برداریم نه اینکه با دستان خود مانع تولید ملی و صادرات باشیم.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: همیشه با قطعیت گفته‌ام که واردات هر کالایی از خارج که مشابه آن با کیفیت بهتر در داخل تولید می‌شود خیانت به ملت می‌باشد و این سوال را باید مطرح کرد که واردات آب معدنی با کدام توجیه اقتصادی و بر طبق کدام موازین اقتصادی انجام می‌شود؟

وی یادآور شد: این آب معدنی‌های خاص برای افراد خاص روانه بازار ایران می‌شود در حالی که نیازی به آن نیست چراکه برای آشامیدن و غذا به راحتی می‌توان از آب معمولی که در منازل وجود دارد استفاده کرد، مصرف آب معدنی‌های تولید داخل کفاف مصارف مردم را می‌دهد و نیازی به واردات آن نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: از مسئولان می‌خواهم که جلوی واردات این کالا را گرفته و بیش از پیش در واردات کالاها دقت داشته باشند.

مدتی است اخباری مبنی بر واردات آب معدنی از کشورهای دیگری مثل فرانسه و چند کشور دیگر به گوش می‌رسد که گاهی شاهد مبالغ گزاف این بطری‌های آب معدنی صرفا به خاطر برند آن هستیم این درحالی است که به نظر کارشناسان این آب‌های وارداتی هیچ کار خاصی در بدن انجام نمی‌دهند و حتی بعضی از آن‌ها جزء آب‌های معدنی با غنای پایین هستند.

اما مسئله اصلی این است که با توجه به نام گذاری امسل به عنوان سال اقتصاد مقاومتی که باید همدلی و تعامل بین مسئولان و مردم ایجاد شود و همه یکدل درراستای تقویت تولید ملی گام بردارند متأسفانه مردم برای خرید محصولی که بسیار حیاتی هم نیست به تولیدات داخلی پشت می‌کنند و آب معدنی‌های خارجی در بازار داخلی مشتریان خاص خود را دارند که البته برخی دیگر هم برای عقب نماندن از قافله مرفه نشین‌ها اقدام به خرید این بطری‌های آب معدنی می‌کنند.

 

ارسال نظرات