جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان صبح امروز در کمیسیون هماهنگی هفته دفاع مقدس برنامه های هفته دفاع مقدس در کوهبنان تشریح شد
کد خبر: ۸۹۱۹۲۸۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان؛سرگرد ابراهیمی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان  در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس سالن جلسات فرمانداری کوهبنان گفت : جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در دویست سال احیر در دنیا بدون کمک از مستشاران خارجی در جنگی نابرابر به گونه ای دفاع کرد که حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد .

وی افزود : از نکات برجسته جنگ تحمیلی پیشتازی فرماندهان ایران در جهاد و شهادت بر خلاف عرف نظامی بود که در حالی که این فرهنگ آمرانه و دستوری از پادگان های نظامی تا خط مقدم وجود داشت.

ابراهیمی خاطر نشان کرد : در این جنگ ایران روی پای خود ایستاد در صنایع دفاعی به خود کفایی رسید ، حتی در اوج جنگ هم انتخابات برگزار کرد و خود را بعنوان قدرتی که می تواند پشوانه مستضعفان باشد تثبیت کرد و امروز هم فرزندان ولایتمدار امام خامنه ای ( مدظله العالی) با نام مقدس مدافعان حرم اعتبار و آبرو برای نظام به ارمغان آورده اند.

این مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری درخصوص جنگ تحمیلی فرمودند: «جنگ ایران و عراق یک جنگ معمولی نبود ، جنگ دو ارتش یا دو کشور نبود ، جنگ یک کشور در مقابل عمده قوای نظامی و پشتیبانی های نظامی جهان بود و این جنگ حقیقتاً یک گنج تمام نشدنی است.

وی با بیان این مهم که دفاع مقدس برکات زیادی برای کشور ایران داشت تصریح کرد : کسب تجربه ، اعتماد به توان داخلی ، دستیابی به پیشرفت های دفاعی مدرن ، خودباوری ، شکوفایی استعداد ها در اثر محاصره اقتصادی ، افشای چهره دشمنان و منافقان ، احیای اسلام و تثبیت و صدور انقلاب از جمله این برکات بود.

بازدارندگی دشمن از تعرض به ایران ، توجه مردم جهان به اسلام ، بیداری ملت ایران و سایر ملت ها ، ایجاد عشق به شهادت ، تحول معنوی ایران ، افزایش تحمل ملت ایران ، تقویت وحدت و همدلی از دیگر برکات دفاع مقدس بود که سرگرد ابراهیمی به آن اشاره کرد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های گرامیداشت این هفته در شهرستان کوهبنان اشاره کرد و گفت : برپایی رژه موتوری و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و محفل انس با قرآن در مساجد ، دیدار با خانواده های معظم شهداء و ایثارگران ، پیاده روی بسیجیان و روسای ادارات بهمراه غبارروبی و عطر افشانی شهدای گمنام و شهدای شهرستان و پخش آهنگ های دفاع مقدس در مساجد توسط پایگاههای مقاومت پاره ای از برنامه های این هفته در کوهبنان است.

وی افزود : برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور فرمانده سپاه استان برگزاری یادواره شهدای شهرستان و برگزاری عصر شعر و خاطره مدافعان حرم و دفاع مقدس از برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

روح الله ابراهیمی همزمانی هفته دفاع مقدس و محرم اباعبدالله الحسین را خوش یمن توصف کرد و یادآور شد : برنامه های مشترکی چون احلی من العسل ، همایش شیرخوارگان حسینی ، برپایی هیئت عزاداری نیروهای مسلح در محل نماز جمعه ، تشریح حضور روحانیون در جبهه و همراهی با رزمندگان در خط مقدم و سخنرانی فرمانده ناحیه پیش از خطبه های نماز جمعه برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات