مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با «بسیج»:
محمد بسکابادی گفت: ضرورت ترویج آموزش در زمینه قنات از جنبه های فنی- زیست محیطی و چه از نظر دیدگاه تاریخی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد تا از این طریق با هدف بسط دانش و فناوری قنات مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۱۹۱۷۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶

محمد بسکابادی مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: قنات یکی از ابتکارات ایرانیان باستان است که در جهان بی نظیر است و می‌توان مقدار قابل توجهی از آبهای زیرزمینی را جمع آوری کرده و به سطح زمین رساند که همانند چشمه های طبیعی، آب آن در تمام طول سال بدون هیچ کمکی از درون زمین به سطح آن جاری می‌گردد.

وی با بیان اینکه با  توجه به اینکه قنات یکی از پدیده های شگفت انگیز دست ساخته انسان است، توجه بسیاری از مورخان و پژوهشگران را به خود جلب نموده  است افزود:  قنات یکی از سامانه های پایدار طبیعی و سازگار با محیط زیست امروزه مورد توجه کشورهای پیشرفته دنیا قرار گرفته و یکی از موضوعات جذاب علمی و آموزشی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی می‌باشد.

بسکابادی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قنات یکی از گنجینه های علمی و فرهنگی ایرانیان محسوب می‌شود از اینرو پرداختن به موضوع قنات ازدیدگاه صنعت گردشگری و پرداختن به امر آموزش و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی در این زمینه ضروری است.

مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در خاتمه افزود: انتظار می رود ترویج آموزش در زمینه قنات از جنبه های فنی- زیست محیطی و چه از نظر دیدگاه تاریخی، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی شکل بگیرد  تا از این طریق با هدف بسط دانش و فناوری قنات و نگرشی نو بر آن و گسترش فرهنگ گردشگری ، چگونگی حفظ، احیا و بهره برداری پایدار از این دستاورد عظیم بشری مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

ارسال نظرات