درخواست اعضای حزب حاکم انگلیس برای کنار گذاشتن وزیر خارجه

بعد از یادداشت وزیر خارجه انگلیس و نظر متفاوت وی با نخست وزیر درباره مذاکرات برگزیت، جمعی از اعضای حزب حاکم از نخست وزیر انگلیس خواستند وزیر خارجه را برکنار کند.
کد خبر: ۸۹۱۹۱۰۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعی از اعضای حزب حاکم انگلیس از «ترزا می» نخست وزیر این کشور خواستند تا «بوریس جانسون» وزیر خارجه را برکنار کند.

به نوشته روزنامه تلگراف، بعد از آنکه جانسون یادداشتی منتشر کرد و  ترزا می را در مساله برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به چالش کشاند، محافظه‌کاران خواستار برکناری وزیر خارجه شدند.

چند روز دیگر خانم می در شهر فلورانس درباره آینده روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا سخنرانی خواهد کرد و انتظار می‌رود برای پیش‌بُرد مذاکرات برگزیت، لندن با بروکسل در برخی موارد سازش کند.  

خانم ترزا می قبول کرده است دردوره انتقال بعد از پایان مذاکارت برگزیت که سال 2019 است، مبلغ 50 میلیارد پوند به بروکسل برای دسترسی به بازار واحد اروپا، پرداخت کند. انی اقدام در راستای شکستن بن‌بست مذاکراتی است بیش از 6 ماه از آغاز آن گذشته و تنها تا مارس 2019 زمان دارد تا به نتیجه برسد. 

بوریس جانسون در یادداشت خودبرای روزنامه تلگراف، خاطر نشان کرد که دولت بریتانیا نباید مبلغی به اتحادیه اروپا پرداخت کند. برخی اعضای حزب محافظه کار انگلیس در گفت‌وگو با گاردین این یادداشت جانسون را شروعی برای کمپین رهبری حزب و جانشینی ترزا می‌انگاشتند و تاکید دارند نوشتن چنین یادداشتی بدون مشورت با نخست وزیر، اقدامی شرم آور است. 

بعد از درخواست برکناری جانسون، دفتر نخست وزیری انگلیس گفت که همچنان به وزیر خارجه اعتماد دارد و همین مساله به انتقادی علیه دولت ترزا می تبدیل شده است. سران ارشد حزب محافظه‌کار با انتقاد از ترزا می، گفتند او برای اتحاد در کابینه و اداره دولتی تاثیرگذار، خیلی ضعیف است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار