مستندسازی آثار خبرنگاران در حوزه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند چشم‌انداز گسترده‌تری از مسائل، اولویت‌ها و حساسیت‌های اجتماعی به‌ویژه در زمینه سیاستگذاری کاهش فقر باشد.
کد خبر: ۸۹۱۹۱۰۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از برگزاری نخستین جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد ارتباط سازنده میان خبرنگاران و سیاستگذاران حوزه رفاه اجتماعی در کشور خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: موضوع‌ها و اولویت‌های جامعه در برخی موارد ممکن است که از سوی سیاستگذاران نادیده گرفته شود و خبرنگاران با برجسته‌کردن و پرداختن به مسائل اجتماعی و پیگیری و مطالبه رسیدگی به آنها، نقش غیرقابل انکاری در مراحل مختلف سیاستگذاری، به‌ویژه سیاستگذاری رفاهی دارند.

وی تصریح کرد: معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ عنوان یکی از بازیگران اصلی در حوزه مبارزه با فقر، در تلاش است از اصحاب رسانه که در برجسته‌کردن عوامل موثر در ایجاد فقر و نیز نقد رویه‌ها و سازوکارهای اجرایی ایجادکننده یا افزایش‌دهنده فقر می‌کوشند، تجلیل به عمل آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران یکی از پیوندهای میان خبرنگاران و حوزه سیاستگذاری اجتماعی را مطالبه‌گری خبرنگاران برای در دستورکار ماندن مسائل اجتماعی دانست و افزود: با برگزاری نخستین جشنواره رسانه و رفاه اجتماعی، علاوه بر برقراری تعامل موثرتر میان خبرنگاران و دستگاه سیاستگذاری، آثار خبرنگاران در محورهای جشنواره، گردآوری و مستند می‌شود.

وی تصریح کرد: مستندسازی آثار خبرنگاران در حوزه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند چشم‌انداز گسترده‌تری از مسائل، اولویت‌ها و حساسیت‌های اجتماعی به‌ویژه در زمینه سیاستگذاری کاهش فقر باشد.

اصغری خاطرنشان کرد: هر خبرنگار می‌تواند حداکثر 2 اثر خود را در محورهای مشخص‌شده‌ به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و فرم شرکت در جشنواره و مقررات از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سایت خبری تحلیلی تامین 24 به آدرس www.tamin24.ir و سایت این اداره کل قابل دسترسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: امیدواریم با سبک خاصی که از خبرنگاران مازنی وجود دارد با حضور پرشور در این جشنواره رسانه ها و خبرنگاران استان مانند همیشه جزو برترین ها باشند.

 مراسم اختتامیه این جشنواره نیز 25 مهرماه همزمان با روز جهانی مبارزه با فقر برگزار می‌شود.

شایان ذکر است نخستین جشنواره «رسانه و رفاه اجتماعی» در 8 محور نقد سیاست‌های غلط اجرایی درحوزه فقرزدایی، تاثیر بیکاری در افزایش فقر و بزهکاری، نقش فقر در افزایش اعتیاد و تاثیر آن برخانواده، افزایش آمار طلاق، افزایش حاشیه‌نشینی، تغییرات اقلیمی و مهاجرت از روستاها به شهرها، زندگی زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست، نقش فقر در افزایش کودکان کار و معلولیت در حال برگزاری است و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا تاریخ 10 مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها