خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اندیشه ولایت به این معنا است که هیچ چیزی بین انسان و خدا فاصله نیندازد و در حقیقت برای افراد، هیچ کمالی بالاتر از این وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۱۹۰۸۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح ولایت دانشجویی(خواهران) اظهارداشت: مدیریت انسان باید مبتنی بر اندیشه ولایی باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفته ترین نوع تفکر به اندیشه ولایت است، گفت: جهان هستی بلاخره یک سخت افزار و یک نرم افزار است که همه موجودات و غیر موجودات براساس حکمت آفریده شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پیامبران حاصل ولایت الهی برای نوع انسان بوده اند، گفت: انسان عالی ترین بهره خودش را در مسئله ولایت باید پیگیری کند، اندیشه ولایت یعنی هیچ چیزی بین انسان و خدا فاصله ایجاد نکند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه کتاب«ولاء ها و ولایت‌ها» شهید مطهری یکی از آثار بسیار خوبی است که از باید بارها مطالعه کرد، گفت: این کتاب لازم است بارها خوانده شود، چراکه در سر چهار راه زندگی بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله شهید مطهری در کتاب «ولاء ها و ولایت‌ها» علائم لازم را برای نشان دادن راه انسان در مسیر سیر الله ذکر کرده است، اظهارداشت: کتاب «ولاء ها و ولایت‌ها» شهید مطهری لازم است ده ها بار خوانده شود ،چراکه در سر چهار راه زندگی بسیار موثر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینک انسان جز رضای خدا دنبال هیچ چیز دیگری نباید باشد، گفت: تنها کسانی که مورد واصل شدند که خدایی شدند، در روز قیامت خیلی ها زنند پشت دست خود را می گردند و می گویند کاش راهی را که به پیامبران وصل میشود را می رفتیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اندیشه پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) را می توان از اندیشه امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید مطهری و امثال این بزرگان و از طریق آن هایی که خدایی فکر و عمل می کنند، در هر نقطه و تاریخی می ‌توان به آن رسید، گفت: کسانی که دنبال مسائل دیگری بوده اند گمراه شدند.

وی با بیان اینکه از اظهارات شما دانشجویان در این جلسه برداشت می‌شود که شما خدا را لمس و احساس می کردید، گفت: هیچ چیز به اندازه اینکه انسان احساس کند که خدا از او راضی است و به خاطر خدا هر کاری را انجام دهد ارزش ندارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه لحظه ای که انسان خدای خود را احساس کرد، ان وقت کامیاب شده است، گفت: ما یک چنین حالتی را در شما دانشجویان طرح ولایتی احساس می کنیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه کمبودهای دنیای امروز به دلیل بی معرفتی است، گفت: ولایت اندیشه باید گسترش پیدا کنند تا زمانی که جهان آماده پذیرش حکومت عدل الهی یعنی حکومت امام زمان شود .

وی با بیان اینکه امروز مردم مظلوم میانمار، بحرین، فلسطین، نیجریه، سوریه، عراق و افغانستان از مظلوم ترین انسانها هستند، گفت: اینها امروز مورد ظلم و ستم ستمکاران جهان واقع شده اند.

آیت الله عبادی خطاب به دانشجویان طرح ولایت اندیشه، گفت: شما هم مسئول خودتان هستید و هم مسئول جامعه؛ اگر یک نفر به واسطه شما به مسیر حق هدایت شود ارزش آن بیشتر از آنچه که آفتاب بر آن می تابد، است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها