خبرهای داغ:
مسئول دوره آموزشی طرح ولایت خراسان جنوبی گفت: 130 نفر از دانشجویان دانشگاه های استان در نهمین دوره آموزشی طرح ولایت استانی شرکت کردند.
کد خبر: ۸۹۱۹۰۷۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محسن اکبر پور مسئول برگزاری دوره طرح ولایت اندیشه استان صبح امروز در اختتامیه طرح ولایت اندیشه در دفتر آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: ضمن ابراز تاسف از کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار توسط بودائیان وابسته به رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکای خون خوار، این جنایات را محکوم کنیم.

 وی عنوان کرد: تقریبا 130 نفر از دانشجویان دانشگاههای سراسر استان هستند که از بین 500 نفر ثبت نام کننده برای طرح ولایت استانی انتخاب شدند و به مدت یک هفته در روستای شوکت آباد بیرجند آموزش دیدند.

 اکبرپور با بیان اینکه طرح ولایت اندیشه یکی از ابتکارات حضرت آیت الله مصباح است افزود: از سال 75 با هدف اینکه دوره‌ای مناسب و اندیشه ورزانه که بتواند دانشجویانی تربیت کند که علاوه بر تبیین پایه‌های نظری اسلام سیاسی به بخشی از سوالات و شبهات مطروحه نیز پاسخ دهند، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد:  یکی از راهکارهای اصلی مقابله با توطئه‌ها دشمنان، توسعه و گسترش معرفت و بصیرت دینی، بر پایه قرآن و مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) در جهت تقویت قدرت تحلیل منطقی و مستدل در بین قشر جوان، به ویژه دانشجویان در نظر گرفته شد.

 مسئول برگزاری دوره طرح ولایت اندیشه استانگفت:  آشنایی با ساختار و تشکیلات بسیج دانشجویی، آموزش مبانی اندیشه اسلامی کادرسازی و تربیت دانشجویان برای حضور در حلقه های صالحین از اهداف برگزاری دوره استانی طرح ولایت است.

 وی بیان داشت: این طرح تاکنون 21 دوره کشوری در مشهد و تهران و دیگرشهرهای ایران و هشت دوره استانی در خراسان جنوبی داشته است و امروز شاهد اختتامیه نهمین دوره آن هستیم.

اکبرپور اضافه کرد: در این طرح کلاس های آموزشی با محوریت مباحث معرفتی، بصیرتی ، تربیتی و تشکیلاتی با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته استانی و کشوری با موفقیت برگزار گردید.

وی اظهارداشت: از بین این دانشجویان تعدادی سال آینده براساس آزمون و مصاحبه ای که بعمل خواهد آمد بمنظور شرکت در دوره طرح ولایت کشوری که به مدت 40 روز در مشهد و یا تهران برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

  مسئول برگزاری دوره طرح ولایت اندیشه استان گفت: در این دوره طرح ولایت بیش از 80 ساعت کلاس آموزشی، برنامه های فرهنگی، کرسی آزاداندیشی، برگزاری کارگاههای آموزشی،حلقه های صالحین و در زمینه معرفتی هم برپایی نماز جماعت اول وقت در هر سه وعده مورد تاکید بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم دعای کمیل و دعای ندبه در شهدای باقریه، بازدید از مرقد بزرگان و عالمان استان همچون آیت الله تهامی،آیت ا... عارفی و شهدای قطعه ۱ و ۲ بهشت متقین، حضور در نماز جمعه، برنامه های ورزشی و پیاده روی صبحگاهی بمنظور نشاط دانشجویان و سایر مواردی که فرصت ذکر کردن آنها نیست اجرا شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها