خبرهای داغ:
زهرایی:

آب و فاضلاب روستایی مطالبه 1میلیارد و 400 میلیون تومانی مردم را بر زمین گذاشته است

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان گلایه ای از مسئولین اداره آب و فاضلاب روستایی گفت: بیش از یک سال است که طلب رانندگان آب رسانی سیار به روستاها پرداخت نشده است.
کد خبر: ۸۹۱۹۰۶۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز (26 شهریورماه) در نشست خبری اظهارداشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ابتدای امسال وارد فاز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در کارگروه ها از اندیشه ورزان کمک گرفتیم و نقشه راهی منطبق بر واقعیت در نقاط هدف تهیه شده است افزود: برای شروع کار سه ساله در دهستان ها، شبکه ای با همکاری مردم ایجاد شد و هسته جهادی را از دل مردم روستا انتخاب کردیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه استان بیان داشت: در 5 حوزه کاری سلامت، اشتغال، فرهنگی، تعلیم و تربیت و عمرانی در دهستان ها نیازهای واقعی مردم احصاء و اولویت بندی شده است.

وی با بیان اینکه در این 6 دهستان تعداد 128 روستا نقطه هدف است عنوان کرد: در هر روستا 5 نفر بکارگیری شده اند و در ابتدا شبکه نیروی انسانی بالای 600 نفر شکل گرفته است.

زهرایی با اشاره به اقدامات اولیه انجام شده در قرارگاه پیشرفت و آبادانی اظهارداشت: در دهستانها هیئت اندیشه ورز تشکیل دادیم و با کار تحلیلی در قالب جدولی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها، تهدیدها و راهکارها را استخراج کردیم .

وی ادامه داد: بانک اطلاعات دقیقی از منطقه و زنجیره های ارزش در اقتصاد جمع آوری و ریز فعالیت هایی که باید در روستاها صورت گیرد احصاء شده است.

در فاز اول 50 پروژه به اتمام رسیده است

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: در فاز اول پروژه ها تاکنون اجرای 81 پروژه را با اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز کردیم که عمدتا به حوزه جهادکشاورزی و آب مربوط است. تاکنون 50 پروژه تمام شده و بقیه در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: در زمینه فرهنگی تاکنون 22 روحانی به عنوان تسهیل گر آموزش دیده و مستقر شدند که به 40 نفر افزایش می یابند.

زهرایی بیان داشت: در زمینه سلامت به دنبال پیشگیری هستیم، نه درمان و هدف ما طب اسلامی و سنتی است. کلاس های سبک زندگی در روستاها در حال برگزاری است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه استان ادامه داد:  در حوزه اشتغال نیز با راه اندازی سامانه خیرین، نخبگان و صندوق روستایی حرکت توسط مردم آغاز شده است.

وی با اشاره به اقدامات ببسیج سازندگی در سایر بخش ها گفت: طرح کرامت توسط قرارگاه جواد الائمه در حال اجراست و هدف محله هایی است که آسیب های اجتماعی دارند. تاکنون 11 محله در استان شناسایی شده است.

زهرایی افزود: در گام 6 این طرح، کمیته صیانت برعهده بسیج سازندگی است که برای بهبود یافتگان باید اشتغال مناسب صورت بگیرد.  دیگر اینکه اگر محله نیاز به کارهای عمرانی داشت با کمک مردم برای سازندگی آن کار شود.

وی با بیان درخواستی از اداره راه و مسکن و شهرسازی گفت: محله های حاشیه شهر بیرجند که آسیب پذیر است را در طرح بازآفرینی بیاورند چون منابع مالی برای آن تعریف شده است و به توسعه آنجا کمک می کند.

مسئول بسیج سازندگی استان خاطرنشان کرد: سه نوع همکاری با آستان قدس رضوی داریم که کارگروه مشترکی تشکیل دادیم. اول اردوهای جهادی که عملکرد خوبی دارند را معرفی می کنیم تا کمک هزینه ای در اختیار آنان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه آستان قدس نیز 3 دهستان برای پیشرفت و آبادی بر عهده گرفته است افزود: تفاهم نامه سه جانبه ای بین جهادکشاورزی، بسیج سازندگی و آستان قدس منعقد شده که در پروژه های زیرساختی تعریف شده، بسیج سازندگی مجری است.

زهرایی با بیان اینکه در گام اول 29 قنات را در دستور کار قرار دادیم گفت: با اعتبار 3 میلیارد تومان کار انجام می شود.  50درصد منابع مالی را جهادکشاورزی و 50درصد را آستان قدس برعهده گرفته است که تاکنون 10 قنات تمام شده است.

وی ادامه داد: 40 پروژه کوچک روستایی را برای آستان قدس تعریف کردیم که هنوز اجرایی نشده است و به اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان اضافه کرد: تفاهم نامه ای با بانک انصار و اداره نوسازی مدارس منعقد کردیم که در مناطق محروم 4 مدرسه ساخته شود.

آب و فاضلاب روستایی مطالبه 1میلیارد و 400 میلیون تومانی مردم را بر زمین گذاشته است

وی با بیان گلایه ای از مسئولین اداره آب و فاضلاب روستایی اظهارداشت: بیش از یک سال است که طلب رانندگان آب رسانی سیار به روستاها پرداخت نشده است.

زهرایی تصوریح کرد: بیش از 9 ماه است که آب رسانی سیار را از ما گرفتند و قول دادند که مطالبات مردم را بدهند اما متاسفانه هنوز یک میلیارد و 400 میلیون تومان بدهی وجود دارد .

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها