خبرهای داغ:
در آستانه هفته دفاع مقدس بررسی می شود:

طراحی کودتا و اشغال تهران توسط اتحاد جماهیر شوروی

كتاب سقوط 84 يكي از دلايل عمده حمله عراق به ايران را ترس از بنياد گرايي در منطقه و جمهوري هاي مسلمان نشين قفقاز شوروي سابق عنوان كرده و صدور انقلاب را به سراسر دنيا يكي از خطرات اصلي بقا منافع نامشروع غرب مي دانند.
کد خبر: ۸۹۱۹۰۶۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جنگ هشت ساله دفاع مقدس چرا اتفاق افتاد؟
دلايل زيادي براي آن بيان شده اما حفظ آثار و تبيين آن براي نسل هاي بعدي مي تواند به عنوان يك گنجينه مقدس در تبيت جوانان اين مرز و بوم تاثير گذار باشد در كتاب سقوط 84 يكي از دلايل عمده حمله عراق به ايران را ترس از بنياد گرايي در منطقه و جمهوري هاي مسلمان نشين قفقاز شوروي سابق عنوان كرده و صدور انقلاب را به سراسر دنيا يكي از خطرات اصلي بقا منافع نامشروع غرب مي دانند.
امام مستضعفان در خصوص تقابل ابرقدرتها با ايران انقلابي سخناني بدين مضمون مي فرمايند: ما معادلات جهان را بر هم زديم و روش جديد و حرف تازه اي براي بشريت ارايه كرده ايم . لذا اجماع جهاني ابرقدرتها و جامعه عرب براي انهدام هسته اي انقلاب با جنگ اقتصادي سياسي نظامي و جنگ فرهنگي نشان دهنده عظمت و بزرگي انقلاب اسلامي مي باشد.
شوروي سابق در برنامه اي حساب شده و تمرين در رزمايش مخفي خود بيش از 30 هزار سرباز را در كمتر از 12 ساعت در نقطه خاصي پياده كرد. بعد ها با افشا گري يك ژنرال فراري روس مشخص شد اتحاد جماهير شوروي در يك برنامه حساب شده تصميم داشت با پياده سازي 100 هزار چتر باز در تهران امام مستضعفان را دستگير و انقلاب را ساقط كند و در يك اعلام رسانه اي دولت كودتا را در تهران بر سر كار بياورد و با عناصر حزب توده كه در ارتش نفوذي زيادي داشتند همكاري هاي لازم صورت گرفته بود.
جامعه اعراب هم كه با حكومت هاي موروثي الگو برداري از ايران را بزرگترين خطر براي منافع خود مي ديدند با تمام توان صدام را با چراغ سبز ابرقدرتها كمك كردند به طوري كه كل هزينه جنگ ايران با عراق 17 تا 22 ميليارد دلار صرف خريد ما يحتاج جنگ شد اما تنها كمك هاي اعراب به صدام بيش از 120 ميليارد دلار كمك هاي نقدي بود كه بخشي از آن بلاعوض به ارتش بعث هديه داده شد.
ازين رو جمهوري هاي مسلمان نشين شوروي سابق تحركاتي را در راستاي هم صدايي با انقلاب اسلامي انجام دادند و چهارده سال پس از انقلاب فروپاشي شوروي رقم خورد و تهديد بلوك شرق براي ايران علنا به يك فرصت تبديل شد.
در جامعه اعراب قيام هاي شيعيان و كردها عليه عراق و حكومت بعث تا سقوط صدام ادامه داشت و سپاه بدرو پيشمرگ هاي كرد براي جنگ تمام عيار با صدام زير نظر ايران شكل گرفت و در دوران دفاع مقدس كمك شاياني به ايران كردند.
در فلسطين جبهه مقاومت حماس و ساف شكل گرفت كه بعد ها انحرافاتي در اين گروه هاي مبارز به وجود آمد و درلبنان شيعيان طرفدار ايران براي اولين باراخراج اسراييل از زمين هاي اشغالي شبعا را رقم زدند .
روز جهاني قدس به عنوان تازه نگهداشتن جنايت اسراييل غاصب روز به روز گسترده تر مي شود. درآمريكا هم كشورهاي مستقل كه در تعارض با منافع آمريكا حركت كردند حزب دمكرات و منحله كومله زير نظر شوروي سابق كليد تجزيه طلبي را در ايران رقم زدند كه در اوايل انقلاب مشكلات فراواني را براي كشور ايجاد كردند.
ايران در صدور انقلاب موفق بوده اما در خصوص اقتصاد و فرهنگ هنوز راه درازي درز پيش دارد و نتوانسته است عدالت و شعارهايي كه در خصوص امنيت و رفاه مردم داده شد جامعه عمل بپوشاند.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار