خبرهای داغ:
فیلم سینمایی«یتیم خانه ایران» در تیپ32 انصارالحسین(ع) همدان با حضور سربازان این یگان پخش و نقد شد.
کد خبر: ۸۹۱۸۹۲۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

پخش و نقد فیلم «یتیم خانه ایران» در تیپ32 انصارالحسین(ع) همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، برنامه پخش و نقد فیلم سینمایی ارزشمند «یتیم خانه ایران» در تیپ32 انصارالحسین(ع) و بین سربازان این یگان برگزار شد.

این اثر سینمایی، فاجعه تاریخی قحطی و نسل کشی 9 میلیون ایرانی در اثر خیانت و جنایت‎های دولت انگلستان در جریان جنگ جهانی اول و در سال‎های واپسین سده گذشته شمسی (1917-1920) را به تصویر می‎کشد.

عمده منبع داستان فیلم، خاطرات حاجیه خانم بُنَک دار، از بازماندگان حادثه آن دوران و دخترمرحوم میرزا محمدجواد بنک دار از نزدیکان میرزا کوچک خان جنگلی -نقش اول داستان فیلم- است.

یکی از کارشناسان سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) در این برنامه با اشاره به دلایل حذف این فاجعه بزرگ از تاریخ ایران گفت: در آن زمان، تاریخ نویسی و ثبت وقایع در دست منوّرالفکرها و سرسپردگان استعمار انگلستان بود و به کسی اجازه انعکاس و مخابره دست‌های پشت پرده این خیانت بزرگ داده نشد.

مجتبی پاشایی اظهار داشت: در دوران طاغوت نیز این ماجرا به شدت مسکوت شد و متأسفانه در دوران جمهوری اسلامی نیز هیچ اثری از این حادثه و کشتار بزرگ در ایران در کتاب‎های آموزشی و منابع علمی دیده نمی‌شود.

وی افزود: این فیلم سینمایی مستند، تنها اثری است که این واقعه تاریخی را زنده کرد و پس از آن برخی نویسندگان و گویندگان به جستجو و تحقیق پیرامون آن واقعه مهم تاریخ ایران پرداختند و در حال حاضر تنها کتابی که در این زمینه به تحریر درآمده کتاب «قحطی بزرگ» نوشته «محمد قلی مجد» است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات