مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی گفت: طرح غربالگری ژنتیک که هم اکنون به خصوص در شهر‌های بزرگ باب شده است و برخی خانواده‌ها مقید هستند که آن را انجام دهند به گفته خود افراد مطلع در واقع یکی از برنامه‌های جدی دشمن برای جلوگیری از تولد افراد نخبه و نابغه و با استعداد است.
کد خبر: ۸۹۱۸۹۱۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد وفایی  در همایش هیأت امناء، ائمه جماعات و ارکان مساجد شهرستان کاشمر در محل مسجد امام رضا (ع) این شهرستان گفت: همه ارکان مساجد در خدمت خانه خدا و نمازگزاران مسجد هستند که در واقع هدف اصلی خدمت به نمازگزاران است.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی رسیدگی به امور مساجد در شهرستان‌ها بر عهده امامان جمعه است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند مسجد مرکز تفکر، تأمل و تصفیه روح است و ایشان با همین یک جمله هدف مسجد را بیان کرده‌اند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی افزود: تمامی حرکت‌ها و برنامه‌های ما و این وقت و عمری که مهمترین سرمایه ما است و آن را صرف می‌کنیم برای این است که به آن چیزی که هدف مساجد در اسلام و مکتب و پیشگاه خداوند است برسیم که اگر به این هدف رسیدیم مسیر را درست آمده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هر حرکت و مانعی که بخواهد به رسیدن ما به آن هدف اصلی لطمه بزند در واقع ضرر و زیان اصلی را به خود ما که عمر خویش را صرف کرده‌ایم وارد می‌کند و لذا اگر می‌خواهیم مسجد مرکزی برای تفکر، تأمل، تصفیه روح و انس و الفت با خالق باشد راهش این است که از تمام عواملی که ما را از این هدف دور می‌کنند پرهیز کنیم.

وفایی گفت: امروز همه دغدغه ما این است که امضای تأیید امام عصر (عج) در هر روز و هفته و سال پای پرونده ما باشد و در نهایت در پایان عمر تأیید آن حضرت را به همراه خود داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش ارکان مختلف مساجد در پیشبرد اهداف آن به نقش بسیج در مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بیش از هر چیز دیگر این جوانان ما هستند که هدف برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن قرار گرفته‌اند و لذا اگر می‌خواهیم نقش اساسی اسلام، انقلاب و آرمان‌های امام راحل در بین جوانان ما زنده باشد باید به نهاد‌هایی همچون بسیج اهمیت بدهیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی تصریح کرد: امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های همه ما فرزندان و جوانان ما هستند چرا که دشمن به افراد مسنی مثل ما کاری ندارد، ولی همین دشمن برای جوانان ما برنامه دارد و نه تنها برای جوانان بلکه برای کودکان مهد کودک‌ها هم برنامه دارد.

وفایی گفت: حتی باید از این هم فراتر برویم و بگوییم دشمن برای نطفه فرزندان ما هم نقشه دارد و اولاً تلاش می‌کند که نطفه‌ای شکل نگیرد و فرزندی متولد نشود و بعد از آن تلاش می‌کند که فرزندانی که به دنیا می‌آیند سالم نباشند و اگر هم سالم به دنیا آمد یک انسان پوچ و بی‌برنامه باشد.

وی افزود: به عنوان مثال طرح غربالگری ژنتیک که هم اکنون به خصوص در شهر‌های بزرگ باب شده است و برخی خانواده‌ها مقید هستند که آن را انجام دهند به گفته خود افراد مطلع در واقع یکی از برنامه‌های جدی دشمن برای جلوگیری از تولد افراد نخبه و نابغه و با استعداد است و چه بسیار انسان‌هایی را که به بهانه اینکه ممکن است معلول باشد قبل از تولد از بین می‌برند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی ادامه داد: خانواده‌های زیادی می‌گویند که در غربالگری ژنتیک به ما گفته‌اند این فرزند شما معلول است، اما وقتی به دنیا آمده دیده‌ایم دارای هوش سرشاری است.

وفایی خاطرنشان کرد: دشمن برای غذا و دارو و کشت و کار ما هم برنامه دارد تا به نسل و فرزندان ما آسیب بزنند و حالا در چنین شرایطی ما باید استفاده فراوانی از بستر مساجد برای حفظ و نگهداری فرزندان و جوانان و نوجوانان خود انجام دهیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند که اگر این مساجد در اختیار دشمنان و منافقان می‌بود چقدر از آن بهره‌برداری می‌کردند و لذا چقدر زیبا خواهد بود اگر ارکان مختلف مساجد با هدف مشخص و با توجه به حیطه وظایف خود در کنار یکدیگر به صورت برادرانه فعالیت کنند تا بتوانیم جوان‌ها را جذب محافل دینی و مساجد و هیأت‌های حسینی بکنیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه محرم حسینی اظهار داشت: دشمنان حتی برای مجالس عزاداری ما نقشه کشیده‌اند و برنامه‌ریزی کرده‌اند که در محتوای سخنرانی‌ها و مداحی‌ها هم نفوذ کرده و غش قاطی کنند و لذا ما باید هوشیار باشیم.

شایان ذکر است در این مراسم علاوه بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای ارکان مساجد کاشمر، حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد رضایی به عنوان دبیر جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشمر معرفی و از زحمات و خدمات حجت الاسلام و المسلمین علی مشهدی مسئول قبلی این مرکز در کاشمر تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها