خبرهای داغ:

۳ کشور خارجی در مسابقات بین‌المللی شوتوکان JKS حضور یافته‌اند

رئیس انجمن شوتوکان JKS کشور از حضور ورزشکاران ۳ کشور خارجی در دومین دوره مسابقات اوپن بین‌المللی کاراته سبک شوتوکان JKS در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۸۸۳۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

کیکاووس سعیدی با بیان اینکه در دومین دوره مسابقات اوپن بین‌المللی کاراته سبک شوتوکان JKS 850 ورزشکار از کشورهای ایران، سوریه، عراق و افغانستان حضور دارند، اظهار داشت: 800 نفر از این ورزشکاران از 18 استان کشور در این مسابقات حضور دارند. 

وی با بیان اینکه این مسابقات در قالب دو بخش کاتا و کومیته انفرادی و تیمی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان برگزار می‌شود، افزود: سطح فنی این مسابقات نسبت به دوره قبل از نظر کمی و کیفی بالاتر رفته است و قهرمانان ملی نیز در این دوره از مسابقات حضور دارند. 

سعیدی با بیان اینکه 70 داور جهانی، آسیایی و ملی این دوره از مسابقات را قضاوت می‌کنند، عنوان کرد: این مسابقات مطابق با قوانین فدراسیون جهانی کاراته جهان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه مسن‌ترین شرکت‌کننده این مسابقات 78 ساله و جوان‌ترین آنها 6 ساله است، گفت: تلاش داریم با برگزاری چنین مسابقاتی بازوی فنی خوبی برای فدراسیون کاراته کشور باشیم و برای پشتیبانی از تیم ملی قهرمانان خوبی تربیت کنیم. 

رئیس انجمن شوتوکان JKS کشور بیان کرد: با توجه به اینکه کاراته وارد مسابقات المپیک شده است به طور قطع  اینگونه رویدادها کمک زیادی به افزایش سطح انگیزه کاراته‌کاران کشور می‌کند. 

سعیدی با بیان اینکه دور اول این مسابقات سال گذشته در مشهد با حضور 720 ورزشکار از 3 کشور برگزار شد، افزود: شیراز به دلیل داشتن امکانات خوب ورزشی و اقامتی و بهره‌مندی از جاذبه‌های توریستی آمادگی میزبانی این دور از مسابقات را داشت. 

وی با بیان اینکه سبک شوتوکان JKS در حال حاضر در 24 استان کشور فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: همزمان با این مسباقات مسابقات قهرمانی بانوان در سبک شوتوکان JKS  با حضور 600 ورزشکار در مشهد از فردا آغاز می‌شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها