سرعت و ماهیت رسانه ها در انتقال اطلاعات، بسیار رشد و سرعت بالایی دارد و بی شک در آینده حتی شیوه‌های فعلی اطلاع رسانی تغییر می‌کند و شاهد بروز نسل جدیدتر و نوین تری از رسانه‌ها خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۱۸۷۱۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم تجلیل از برگزیدگان صداوسیمای مرکز زنجان در بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان ها، گفت: صدا و سیما در تهیه و تدوین برنامه های مختلف باید به فرهنگ حاکم بر جامعه دقت کند.

اسداله درویش امیری افزود: توجه به مسائل دینی و اعتقادی در تهیه برنامه های صدا و سیما، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما در تهیه برنامه های خود باید به چند شاخص مهم توجه لازم داشته باشد، اظهار داشت: توجه به مسائل تاریخی و گذشته کشور باید در تهیه برنامه ها مورد توجه قرار گیرد، زیرا نمی توان بدون توجه به پیشینه و تاریخ کشور که مورد احترام قرار دارد، برای تهیه برنامه های مختلف اقدام کرد.

استاندار زنجان تصریح کرد: در تهیه برنامه های مختلف در صدا و سیما باید مسائل فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، چرا که ملت ایران دارای پشتوانه فرهنگی مهم و با ریشه تاریخی بالایی است.

اسداله درویش امیری افزود: رسانه ها باید در خصوص چرایی این میزان از استقبال تامل کنند، چرا که مردم به همان اندازه که احساس نیاز برای حضور در اجتماع عظیم طی روزهای هشتم و یازدهم محرم دارند، به همان میزان احساس نیاز برای حضور در برنامه های اجتماعی و جشنواره ها دارند.

وی با اشاره به اینکه مسائل سیاسی و اخلاقی مطرح شده باید در چارچوب تعریف شده باشد و ضروری است با رعایت این مسائل، به تولید برنامه و محتوا اقدام کرد، اظهار داشت:البته جلب رضایت تمامی مخاطبان در گروه های مختلف سنی و اجتماعی امکان پذیر نیست.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه رسانه نباید در ارائه مطالب جهت گیرانه اقدام کند، تصریح کرد: حوزه رسانه، اگر جهت گیری از روی عمد صورت نگیرد، مخاطبان به آن برنامه جذب می شوند.

اسداله درویش امیری افزود: کسب 13 عنوان برتر توسط صدا و سیمای مرکز زنجان در بین مراکز استان های بزرگ کشور، قابل تقدیر بوده و این درخشش و کسب رتبه های برتر صدا و سیمای مرکز زنجان باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه کار رسانه و فعالیت فرهنگی بسیار دشوار است ، افزود: سرعت و ماهیت رسانه ها در انتقال اطلاعات، بسیار رشد و سرعت بالایی دارد و بی شک در آینده حتی شیوه‌های فعلی اطلاع رسانی تغییر می‌کند و شاهد بروز نسل جدیدتر و نوین تری از رسانه‌ها خواهیم بود.

 

 

 

ارسال نظرات