خبرهای داغ:
فرماندار ویژه ملایر ملی شدن منبت ملایر را زمینه جهانی شدن آن دانست و گفت: اگر ما بتوانیم خوب پیش برویم به زودی به این جایگاه خواهیم رسید.
کد خبر: ۸۹۱۸۶۹۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

ملی شدن منبت ملایر زمینه جهانی شدن آنبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در مراسم اختتامیه جشن ملی مبل و منبت ملایر با بیان اینکه ثبت ملی منبت ملایر از دی ماه سال 95 کلید خورد، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۵ برنامه‌ریزی خود برای ایجاد تشکل‌های تخصصی  در رشته‌های مختلف از جمله تولید مبل و منبت رقم خورد و در کارگاه‌ها با انسجامی که داشتند از این حرکت استقبال کردند و جلسات  بسیاری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت ملی نیاز به مستندات بود و اقدامات بسیاری باید صورت می‌گرفت، افزود: همه شاخصه‌ها و معیارهای تخصصی و کارشناسی باید احراز می‌شد اما وقتی این موضوع پیگیری شد رقبای زیادی برای شهرستان ملایر پیدا شد. 

فرماندار ویژه ملایر بیان داشت: موفق شدیم برای شهرستان ملایر این موضوع مهم در مورد صنایع تولید مبل ومنبت را به ثبت برسانیم و برای ایجاد نشاط و تحرک و پویایی قابل توجه در این رشته تصمیم گرفتیم یک جشنواره به منظور اعلام این موضوع و شکرگزاری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای جشنواره ۱۰ روز صورت گرفت، گفت: از ۱۵ تا ۲۴ شهریور شاهد برگزاری جشنواره بودیم که در شهر جوکار نیز که خاستگاه تولید منبت است جشنواره برپا شد.

رضایی اظهار داشت: ثبت ملی منبت ملایر باعث شد همه مردم ما در سراسر کشور این رویداد و هنر، فرهنگ و ارزش‌های ملایر را به خوبی بشناسند.

وی تصریح کرد: در این ۱۰ روز جشنواره حدود ۶۰ هزار نفر از ملایرو کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مبل ومنبت بازدید کردند و حدود ۱۰ هزار نفر اسکان داشتیم.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ما باید آماده  باشیم تا بتوانیم از فرصت‌ها در آینده بهره‌برداری کنیم، گفت: باید در زمینه‌های دیگر و در بخش انگور که زمینه جهانی شدن آن فراهم شده است نیز  یک اتفاق بزرگ‌تر را رقم بزنیم.

وی ملی شدن منبت ملایر را زمینه جهانی شدن آن  دانست و افزود: اگر ما بتوانیم خوب پیش برویم  به زودی به این جایگاه خواهیم رسید و امید است، بتوانیم برای ملایر و فرهنگ آن و فعال شدن رونق اقتصادی و اشتغالی حرکت کنیم .

رضایی با اشاره  به ظرفیت‌های گردشگردی ملایر گفت: ملایر در حوزه طبیعی و تاریخی و فرهنگی نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن در کشور دارد و امیداوارم به سرعت این ظرفیت را آنچنان که شایسته مردم خوب و با فرهنگ ملایر است به همه مردم کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات