خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: دشمنان به دنبال ایجاد انحراف و خرافات در فرهنگ مهدویت و عاشورا هستند و مبلغان دینی و روحانیان باید جلوی این انحرافات را بگیرند.
کد خبر: ۸۹۱۸۵۹۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

دشمنان به دنبال ایجاد انحراف و خرافات در فرهنگ مهدویت و عاشورا هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدرضا تقوی امروز در همایش طلایه داران تبلیغ استان همدان با بیان اینکه امروز دشمن به دو موضوع عاشورا و اعتقاد به ظهور منجی حساس است و می خواهد از این طریق به فرهنگ تشیع ضربه وارد کند، بیان داشت: در این فضا مبلغان دینی و پیام رسانان حق و حقیقت باید با بصیرت، بینش صحیح، درایت و هوشمندی عمل کنند.

وی اظهار کرد: دشمنان به دنبال ایجاد انحراف و خرافات در فرهنگ مهدویت و عاشورا هستند و مبلغان دینی و روحانیان باید جلوی این انحرافات را بگیرند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه یک مبلغ دینی باید کلام خود را پر محتوا و وزین کند و با نوع رفتار و منش خود آن را در عمل به مردم نشان دهد، گفت:شخصیت یک مبلغ نقش بسیار مهمی در رساندن پیام و تاثیرگذاری در مخاطب دارد و اولین شرط موفقیت یک مبلغ دینی، ایمان و اعتقاد به محتوای پیامی است که می خواهد به مردم برساند.

وی عاشورا را قرآن مجسم دانست و گفت: اگر عاشورا را بهتر بشناسیم معارف قرآنی را شناخته ایم و اگر با قرآن مانوس شویم عاشورا را بهتر درک می کنیم.

تقوی بیان کرد: همه ارزش‌های قرآنی در عاشورا متبلور است و هر نوع کلام و رفتار امام حسین(ع) به نوعی تفسیر آیه ای از قرآن است لذا مبلغان عاشورا در واقع مفسران قرآن هستند که مردم را با مفاهیم قرآنی و آیات نورانی رحمانی آشنا می کنند که کار بسیار ارزشمندی است.

وی آشنایی با فرهنگ عاشورا را یکی از بهترین راه‌های رسیدن به خدا دانست و گفت: در این راه روحانیت باید ایمان مردم را به خدا و ارزش‌های اسلامی تقویت کند.

* بزرگ‌ترین آفت انسان کاهلی و تنبلی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان نیز در این نشست گفت: یک روحانی باید مراقب رفتارهای خود باشد چراکه مردم انتظارات زیادی از روحانیان دارند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی ادامه داد: بزرگ‌ترین آفت انسان کاهلی و تنبلی است و طلبه ها نباید اجازه دهند عمر و جوانی و وقتشان تلف شود و برای رضای خداوند به امر مقدس تبلیغ بپردازند.

* طلاب و روحانیان به شبهات دینی جوانان و نوجوانان پاسخ دهند

مدیرحوزه های علمیه استان همدان نیز گفت: طلاب و روحانیان باید در منبرهای خود به شبهات دینی جوانان و نوجوانان پاسخ دهند و در این راه مطالعه کافی داشته باشند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی افزود: مبلغان دینی و طلاب از تکرار مکررات بپرهیزند و برای رفع شبهات جوانان به ارائه مطالب جدید و مطابق با نیاز روز بپردازند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات