در گردهمایی مسئولین هیئت رزمندگان چهارمحال و بختیاری عنوان شد:
مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام کشور گفت: 900 شعبه هیئت رزمندگان اسلام در سراسر کشور فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۹۱۸۵۸۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دومین گردهمایی مسئولین هیئت های رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری با حضور علی اکبر مداحی، مدیر هیئت رزمندگان اسلام کشور برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مسئولان هیئت های رزمندگان اسلام، پیروان عترت و نوجوانان عاشورایی شهرستان های 9گانه ی استان چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از روند فعالیت های خود پرداختند و در ادامه با بیان مشکلات، پیشنهاداتی را برای اجرای بهتر برنامه های آتی مطرح کردند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این جلسه از فعالیت های بسیار خوب هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری تقدیر کرد.

سردار علی محمد اکبری، با تإکید بر ضرورت حمایت از فعالیت های این هیئت اظهار کرد: تدابیری اندیشیده شده، تا با اعطای تسهیلات قرض الحسنه از زوج های نیازمند با معرفی هیئت رزمندگان حمایت شود.

 مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام کشور نیز در این جلسه، با اشاره به درپیش بودن ماه محرم، هدف از سفر خود به چهارمحال و بختیاری را بررسی عملکرد، هیئت های رزمندگان این استان برشمرد.

علی اکبر مداحی ، ضمن ابراز رضایت از عملکرد مطلوبت هیئت های رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری گفت: اولویت های هیئت رزمندگان در دوماه محرم و صفر، احلی من العسل، شیرخوارگان و سه ساله های حسینی و اربعین و 28صفر می باشد.

وی، ادامه داد: حدود 40 موکب هیئت رزمندگان اسلام نیز در ایام اربعین ضمن اجرای برنامه های فرهنگی، از زایران عتبات عالیات پذیرایی می کنند.

این مقام مسئول، از مسئولین هیئت خواست با شرکت دادن نوجوانان در مراسم های هیئت، از استعداد آنها در زمینه های شعرآئینی و مذهبی، استفاده کنند.

آقای مداحی، با اشاره به فعالیت های هیئت رزمندگان، گفت: قای قآموزش جوانان و نوجوانان به صورت متمرکز و در هیئت های استانی، جلسات هفتگی خادمین هیئت ها، سوگواره نواها و اشعار آئینی که امسال برای یازدهمین بار برگزار می شود و آثار علاقه مندان در رده های سنی مختلف 12 تا 35سال مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرد؛ بخشی از فعالیت های هیئت رزمندگان اسلام است.

وی، افزود: ارکان اصلی هیئت و هیئت داری، شعر است و مدیحه سرایی؛ با پرورش مداحان خوب، از آفت و آسیب به هیئت ها پیشگیری می شود.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام تصریح کرد: محور فعالیت های هیئت رزمندگان اجرای برنامه های جشن و سوگواری برای اعیاد و میلادها و شهادت ائمه و مناسبت های ملی و مذهبی مانند؛ هفته دفاع مقدس، دهه فجر، سوم خرداد و ... است، که دیگر هیئت های کشور کمتر به آنها می پردازند .

علی اکبر مداحی، برنامه های های تکمیلی مانند؛ موکب های اربعین، سوگواره نواها و اشعار آئینی، اردوهای جوانان و نوجوانان خادم، در 900شعبه هیئت رزمندگان اسلام در سراسر کشور که هر هیئتی بین 50 تا 500نفر خادم دارند را از دیگر فعالیت های این هیئت برشمرد.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام، با اشاره به همایش متمرکز سالیانه هیئت رزمندگان با حضور مداحان، سخنرانان و دست اندرکاران این هیئت قبل از مناسبت های اصلی، گفت: در این همایش ها پیرامون مسایل مهم فرهنگی مذهبی که جزء دغدغه های مقام معظم رهبری نیز می باشند، هم اندیشی می شود.

وی، همه مردم ارادتمند به ساحت اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام را لشگریان امام حسین علیه السلام و مخاطبان هیئت رزمندگان اسلام دانست و گفت: به طور متوسط از چندهزار تا  یکصدهزار نفر جمعیت در برنامه های گوناگون هیئت های رزمندگان اسلام حضور پیدا می کنند که شایسته است با برنامه ریزی مطلوب زمینه بهره مندی معنوی هرچه بیشتر برای خیل دوستداران اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام فراهم شود.

این مقام مسئول از مدیران هیئت های رزمندگان اسلام در استانها و شهرستانها نیز خواست علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی، در زمینه جذب کمک های خیرین و حمایت از ایتام، خانواده های بی سرپرست و همچنین فراهم کردن بستر ازدواج آسان زوج های نیازمند، بیش از پیش اهتمام ورزند.

گفتنی است: حمیدرضا توسلی، مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های این هیئت در بام ایران پرداخت.

ارسال نظرات