خبرهای داغ:
علیرضا افتخاری حمایت مادی و معنوی از هنرمندان جوان و گروه های سرود را لازمه رشد و بالندگی آنان دانست.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۹۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در مراسم شب خاطره «سرود حماسه» که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات بانو (واقع رد فرهنگسرای هشت بهشت) برگزار شد، استاد علیرضا افتخاری بر ضرورت انگیزه بخشی به هنرمندان تاکید کرده گفت: وقتی گروهی از نوجوانان با استعداد این شهر با امید، اشتیاق و صرف وقت زندگی خود، بعد از روزها تمرین به اجرای برنامه می پردازند، جا دارد مورد تشویق و تکریم مسوولان و متولیان قرار گیرند. وی با تاکید بر منزلت هنر و هنرمند افزود: با حمایت های مادر و معنوی استعدادهای جوانان را شکوفا کنیم. این استاد آواز کشورمان در ادامه به اجرای زنده پرداخت که مورد استقبال فراوان قرار گرفت.
در این مراسم علی هوشمند-رییس حوزه هنری قزوین- به جریان سازی گروه های سرود کشور در سال های دوران دفاع مقدس پرداخته گفت: سرود به دلیل ویژگی های منحصر به فرد در کوتاه ترین زمان پیام خود را منتقل می کند. سرود با ترکیب ریتم، ملودی و تصویر سازی شعر، ادراک و احساس مخاطب را با خود همراه می کند و به همین دلیل طی چهار دهه گذشته سرود بعنوان یکی از اثرگذارترین وسایل ارتباطی در شکل گیری و انتقال پیام انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده است.
در این مراسم ضمن خاطره گویی؛ اصغر ارداقیان، حسین آریان، حاجعلی زرآبادی و اصغر داداشیان پور و سعید وزیری نژاد از پیشکسوتان سرود و آهنگ های انقلابی و فعالان این عرصه، با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است: شب خاطره «سرود حماسه» با همکاری سازمان بسیج هنرمندان، حوزه هنری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها