مشاور عالی رهبری با اشاره به موضوع رفراندوم کردستان عراق و جدا شدن بخشی از این کشور گفت: استقلال‌خواهی اقوام مختلف در منطقه مخل امنیت است و با آن مخالفیم.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۸۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه نشست خبری عمل جراحی پیچیده، طولانی و موفقیت‌آمیز سرطان تیروئید و پیوند قلب و ریه که در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد رفراندوم کردستان عراق این درخواست مورد مخالفت دولت قانونی عراق و اکثریت مردم شریف کرد است.

وی افزود: مردم عراق کشوری یکپارچه می‌خواهند و هر نوع حرکتی اعم از آگاهانه و غیرآگاهانه در جهت استقلال بخشی از عراق یا هر کشوری در منطقه مورد مخالفت جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور عالی رهبری با اشاره به اینکه ما متحد راهبردی عراق هستیم و هرچه دولت قانونی عراق خواسته باشد با آن موافقیم، ‌افزود: هرچه دولت قانونی عراق با آن مخالف باشد ما نیز مخالفت می‌کنیم،‌همچنین اگر تجزیه کشورها و یا استقلال‌خواهی اقوام منطقه در این منطقه شروع شود انتها ندارد.

ولایتی گفت: استقلال‌خواهی اقوام مختلف در منطقه بهره استعمارگران و سلطه‌جویان به‌ویژه دولت آمریکا و صهیونیستی خواهد شد؛ لذا دولت‌های منطقه اعم از سوریه،‌عراق یا ترکیه یا ایران و هر کشور دیگری که در آن استقلال‌خواهی قومی بخواهد ایجاد شود با آن مخالف هستیم؛ چراکه این موضوع مخالف دیدگاه اکثریت مردم منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: استقلال‌طلبی اقوام مختلف در کشورهای منطقه مخل امنیت است و با آن مخالفیم.
ارسال نظرات