معاون شهردار تهران گفت: تهران به همان اندازه که گسل‌های عمیق در زمین‌های خود دارد و در معرض خطر است، گسل‌هایی جدی‌تر از حیث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۸۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین جلسه هم اندیشی معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با حضور حجت اله میرزائی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری، مدیران کل حوزه معاونت و معاونین و مدیران برنامه ریزی مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران برگزار شد.
این جلسه با معرفی معاونین و مدیران آغاز شد و در ادامه میرزائی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری اهداف و برنامه‌های خود را تبیین نمود.
معاون شهردار تهران با اشاره به انتخابات گذشته و رای بالای مردم شهر تهران به نمایندگان این دوره، آن را پشتوانه مدیران حوزه شهری دانست و بر اهمیت بیش از پیش و مطالبه بالای مردم از عملکرد مدیران حوزه شهری تاکید کرد.
وی با اشاره به تدبیر شهردار تهران در ایجاد شفافیت حداکثری در سازمان شهرداری گفت: متاسفانه جایگاه کشور در ایجاد شفافیت که خود از مولفه‌های کاهش فساد است در بین کشور‌های جهان، جایگاه مناسب و در خور نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌باشد و در این خصوص شهرداری‌ها در بین سازمان‌ها و نهاد‌های اجتماعی و عمومی رتبه خوبی را بخود اختصاص نداده اند.
میرزائی ادامه داد: بر اساس مطالعات بین المللی رتبه کشور در خصوص سلامت مالی و اداری از سال ٨٤ تا ٩٢ سیر نزولی را تجربه و از ٨٦ به ١٤٠ تنزل پیدا کرده است و این حکایت از آن دارد که تنها بیست و پنج درصد کشور‌های جهان وضعیتی بدتر از ایران را داشته اند.
وی افزود: تبدیل شهرداری تهران به نمونه و الگوی شفافیت حداکثری در کلیه واحد‌های تابعه اش گامی است که در این دوره مدیریت شهری می‌بایستی با اولویت پیگیری گردد و طراحی این برنامه شفافیت، قطعا بر عهده معاونت برنامه ریزی است.
معاون شهردار تهران گفت: مشارکت حداکثری شهروندان در برنامه‌ها و تصمیم گیری‌های شهر اولویت دیگر معاونت برنامه ریزی است و تدوین سازوکار این مشارکت حداکثری از جمله برنامه‌های آتی معاونت می‌باشد.
وی ادامه داد: انضباط مالی و جلوگیری از ریخت و پاش و صرف منابعی که متعلق به مردم است و پاسخگویی شهرداری در خصوص هزینه کرد این منابع محور سوم برنامه‌های معاونت برنامه ریزی می‌باشد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران برنامه محوری یا عملکرد بر اساس برنامه را اولویت بعدی فعالیت معاونت تحت مدیریتش دانست و گفت: اقدام بر اساس برنامه باید داری مشخصاتی، چون آینده نگری، حرکت بر مبنای چشم انداز تعریف شده و رویکرد سیستمی باشد.
وی افزود: تهران در مقایسه با شهر‌های بزرگی، چون شانگ‌های در چین و نیویورک در آمریکا از وسعت و جمعیت بسیار کمتری برخوردار است، ولی از منظر امکانات و زیرساخت‌های شهری، توسعه نیافته می‌باشد.
معاون شهردار تهران گفت: سندرم نخست شهری و احساس ثروتمندی یکی از مشکلات تهران است که در ارکان حاکمیت هم رسوخ کرده و بعضی از مقررات و قوانینی که در برنامه ششم و یا سایر قوانین وضع گردیده حکایت از همین رویکرد دارد، حال انکه واقعیت‌های تهران خلاف این است.
وی ادامه داد: تهران به همان اندازه که گسل‌های عمیق در زمین‌های خود دارد و در معرض خطر است، گسل‌هایی جدی‌تر از حیث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن را تهدید می‌کند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با اشاره به توسعه ناهمفاز در شهر تهران گفت: بعنوان مثال تهران به آن اندازه‌ای که در حوزه ساخت و ساز مورد توجه قرار گرفته در حوزه فرهنگی و ایجاد فضا‌های متناسب در این زمینه و یا حوزه بهزیستی و ارتقا کیفیت زندگی که مادران، کودکان و سالمندان از آن استفاده می‌کنند شاهد رشد و توسعه نبوده است.
وی کاهش مرارت مردم شهر را کارکرد مورد انتظار مدیریت شهری عنوان کرد و دامنه ان را از برخورد اخلاقی و به دور از خشونت با دستفروش یک خیابان تا کسی که برای اخذ یک خدمت به شهرداری مراجعه می‌کند دانست.
بهبود کیفیت زندگی موضوع دیگری بود که معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران بدان اشاره کرد و گفت: شاید از دیدگاه مردم و بر اساس نظرسنجی ها، تهران در مقایسه با سایر نقاط کشور، شهری مناسب برای کسب و کار باشد و قطعا این دیدگاه از منظر آسایش زندگی در این شهر وجود ندارد.
معاون شهردار تهران در پایان گفت: این باور باید تغییر کند و به نقطه‌ای برسیم که تهران به همان میزانی که برای کسب و کار مناسب است برای زندگی هم مناسب باشد.
لازم به ذکر است که در ابتدای این جلسه از زحمات آقایان ناصر امانی معاون و سید رضا مصطفوی قائم مقام سابق معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری تقدیر شد.
ارسال نظرات