در بیمارستان مسیح دانشوری انجام گرفت
جوانی ۳۱ ساله که مبتلا به سرطان پیچیده تیروئید بود طی عمل ۱۹ ساعته توسط تیم درمانی در بیمارستان مسیح دانشوری با موفقیت مورد جراحی و درمان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۷۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
به گزارش  خبرگزاری بسیج، محمد شادمهر در نشست خبری عمل جراحی پیچیده، طولانی و موفقیت‌آمیز سرطان تیروئید و پیوند قلب و ریه که در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، اظهار داشت: جوان ۳۱ ساله با انجام کار تیمی درحالی‌که مبتلا به سرطان پیچیده تیروئید بود در بیمارستان مسیح دانشوری مورد درمان قرار گرفت.

وی افزود: این فرد درمانی غیر از عمل جراحی نداشته و سرطان تیروئید آن مقاوم به شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و یددرمانی بود و اگر جراحی نمی‌شد جان خود را از دست می‌داد.

استاد جراحی توراکس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: سرطان تیروئید این فرد به صورتی بود که یک تومور بزرگ در محدود تیروئید او رشد کرده و حتی از کنار فک بیرون زده بود. همچنین غدد لنفاوی گردن درگیر این بیماری شده بود. نای به‌اندازه مو باریک شده و عروق گردن دقیقاً وسط تومور بود.

شادمهر اضافه کرد: خوشبختانه عمل جراحی موفقیت‌آمیز سرطان تیروئید این جوان طی ۱۹ ساعت انجام گرفت و تومور با حفظ شریان‌های کاروتید گردن برداشته شد.

وی گفت: کل حلق، حنجره و مری بیمار درگیر سرطان شده بود، لذا کل گردن از تومور تخلیه شد و همه بخش‌های عمل با انجام کار تیمی با موفقیت همراه بود.

رئیس بیمارستان دانشوری خاطرنشان کرد: ادعا نداتریم که این عمل برای نخستین در دنیا و ایران انجام گرفته، اما آنچه که حائز اهمیت است این است که این عمل بسیار پیچیده و احتیاج به تجربه و کار تیمی داشت.

شادمهر گفت: خوشبختانه هیچ اتفاقی برای بیمار طی ۲۱ ساعت بیهوشی رخ نداد و طی دو هفته بستری پس از جراحی به‌جز افت کلسیم خون اتفاقی رخ نداد که خوشبختانه این موضوع نیز تحت کنترل قرار گرفت.
ارسال نظرات