کارشناس مسائل دینی گفت: مشکلات نخبگان ما در حوزه فرهنگی، مشکلات مالی نیست؛ در حوزه نوآوری مشکلاتی هستند که بین حوزه فنی-مهندسی و صنایع فرهنگی مشترک اند.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۶۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کاشی پور کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به خلا تدوین علوم انسانی در دانشگاه‌ها گفت: نخبگان حوزه علوم انسانی با مشکلاتی روبرو هستند که بعضاً اجازه‌ی ورود آن‌ها به میدان نقش آفرینی فرهنگی را نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه: در حالت ایده آل این مشکلات باید با یک پیگیری اندک از نهاد‌های مسئول رفع شود، ولی در حال حاضر اینگونه نیست، افزود: در حالت ایده آل این مشکلات باید با یک پیگیری اندک از نهاد‌های مسئول رفع شود، ولی در حال حاضر اینگونه نیست.
کاشی پور خاطر نشان کرد: فرضاً نخبگان حوزوی شاغل به تحصیل در حوزه؛ در حال حاضر به علت مشکل کارت پایان خدمت نمی‌توانند موسسه فرهنگی قرآنی به ثبت برسانند. ما نزدیک به یک سال از جا‌های مختلف پیگیر رفع این مشکل بوده ایم، ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایم.
وی با اشاره به اینکه علت آن هم یک خلاء قانونی است که شاید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی بتواند حل شود، یاد اور شد: پس همه‌ی مشکلات نخبگان ما در حوزه فرهنگی، مشکلات مالی نیست؛ در حوزه نوآوری مشکلاتی هستند که بین حوزه فنی-مهندسی و صنایع فرهنگی مشترک اند، ولی یک سری مشکلات هستند که ویژه صنایع فرهنگی هستند. با توجه به اینکه در حوزه فرهنگ، برخی مسائل غیرملموس‌تر هستند، این مشکل مضاعف است.
ارسال نظرات